خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس تاکید کرد:

ضرورت توسعه زیرساخت واحدهای تولیدی و صنعتی در استان

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۵۲۹

استاندار فارس گفت: توسعه زیرساخت‌های استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در استان فارس یک ضرورت است.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس با اشاره به محدودیت منابع آبی در فارس و سابقه این استان به عنوان استان کشاورزی که وجود محدودیت در منابع آبی ، این بخش را با تهدید مواجه کرده، گفت: در شرایط کنونی راهبرد مناسب برای استان فارس توسعه بخش صنعتی است تا زمینه‌ساز جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال پایدار در استان باشد.

عنایت الله رحیمی در دیدار معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت : ایجاد نواحی صنعتی در مناطق مستعد استان  می‌تواند بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار و توسعه صنعتی فراهم کند و در این زمینه حمایت‌های لازم در استان انجام خواهدشد. رحیمی اضافه کرد :یکی از مهمترین اولویت های استان، ایجاد اشتغال پایدار به‌ویژه برای نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی است که در این زمینه توسعه صنعتی و جذب سرمایه گذاردربخش  صنعت در اشتغال جوانان موثراست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های صنعتی در اولویت سیاست‌های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار دارد، گفت: با توجه به استقرار اغلب واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، امیدواریم در زمینه توسعه زیرساخت‌ها در استان در  نیز حمایت‌های مناسبی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان انجام شود و دستگاه‌های مرتبط بازیرساخت‌ها از شهرک‌های صنعتی حمایت کنند.

 محسن صالحی‌نیا با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از واحدهای صنعتی درحوزه‌های تامین منابع مالی ، سرمایه درگردش، نوسازی وبازسازی خط تولید، راه‌اندازی واحدهای راکد و فعال کردن طرح‌های باپیشرفت فیزیکی بالا گفت: در زمینه رفع مشکلات کلان واحدهای صنعتی نیز آماده پیگیری ورفع مشکلات این واحدها در کارگروه ملی رفع موانع تولید تولید هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس نیز در این جلسه با تشریح آخرین وضعیت تولید اشتغال سرمایه گذاری و زیرساخت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی استان گفت: در استان فارس از ۷۰ مصوبه ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی، ۶۰ شهرک وناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی  عملیاتی و به مرحله واگذاری اراضی رسیده است.

احد فتوحی با بیان اینکه تمام شهرک ها و نواحی صنعتی بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی  احداث شده، گفت: تا کنون بیش از ۵۹۰۰ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان، در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقد شده از این تعداد ۲۹۷۵ واحد با اشتغالزایی افزون بر ۳۴ هزار نفر درمرحله بهره‌برداری و سایر واحدها نیز در مرحله ساخت‌وساز هستند.

وی همچنین بر توسعه زیرساخت‌های شهرک های صنعتی تاکید کرد و گفت: آماده ایجاد نواحی صنعتی در مناطق مستعد استان که ظرفیت جذب سرمایه‌گذار دارند هستیم و در این زمینه علاوه بر اجرایی کردن ۹ مصوبه ایجاد نواحی  صنعتی، از فرمانداران شهرستان‌های استان هم تقاضا کرده ایم چنانچه ظرفیت ایجاد نواحی صنعتی در شهرستان وجود دارد، اعلام کنند تا نسبت به ایجاد نواحی جدید صنعتی اقدام کنیم.

فتوحی افزود: در این زمینه ایجاد تعدادی نواحی جدید صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز