خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان فارس:

بیش از نیمی از جمعیت فارس تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی فارس گفت: تعداد افرادی که در استان فارس تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند حدود دو میلیون و هشتاد هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، عبدالکریم نباتی پیش از ظهر امروز شنبه ۱۹ تیر ماه در نشست خبری هفته تامین اجتماعی با اشاره به مطالبات سازمان مطبوعش از دولت، افزود: مصوبات برخی قانون‌ها در سنوات گذشته برای تامین اجتماعی الزام آورد بوده که در ‌‌نهایت موجب مطالبات این سازمان از دولت شده است.

وی درادامه از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا بعد از این از تصویب مصوباتی که در آن بار مالی در نظر گرفته نشده صرف نظر کنند.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی فارس میزان مطالبات تامین اجتماعی در استان فارس را معادل ۴۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد، و گفت: ۲۰ میلیارد تومان از این مطالبات متعلق به ادارات دولتی است.

او میزان مطالبات از صنوف و بخش خصوصی را حدود ۳۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

نباتی با بیان اینکه در سطح کشور حدود ۵۰ درصد مردم تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: در استان فارس نیز بیش از ۴۶ درصد از افراد معادل ۲ میلیون و هشتاد هزار نفر تحت پوشش هستند.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان فارس گف: تعداد ۷۱۴ هزار نفر از ۴۶ درصد افراد تحت پوشش در استان فارس بیمه شدگان اصلی محسوب می‌شوند.

نباتی همچنین مستمری بگیران این سازمان را در فارس ۱۲۳ هزار نفر عنوان کرد، و ادامه داد: مبلغی که به عنوان مستمری به این افراد ماهانه پرداخت می‌شود بالغ بر ۱۵۲ میلیارد تومان است.

وی در ادامه از طرح بیمه قالی بافان به عنوان یکی از‌‌ همان مصوباتی نام برد که برای سازمان الزام آوربوده نام برد و افزود: در حال حاظر بالغ بر ۳۱ هزار نفر قالیباف تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

نباتی با بیان اینکه، اکنون ۸۷۷۳ نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، گفت: ماهانه بیش از ۸ میلیارد تومان حق بیمه بیکاری به این افراد پرداخت می‌شود.

وی در پایان از طرح بخشش جرایم کارفرمایان سخن به میان آورد و تاکید کرد، این طرح شامل کارفرمایانی می‌شود که در سالیان اخیر به دلایل متعدد اقتصادی که دامن گیر بخش‌های تولیدی و صنعتی شده نتوانسته‌اند حق بینه را پرداخت کنند و مشمول جریمه شده‌اند.

کد خبر : ۳۸۸۲۹۹