خبرگزاری کار ایران

رییس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس خبر داد:

برگزاری عزاداران اربعین حسینی در حرم شاه‌چراغ(ع)

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۸۳

تجمع بزرگ عزاداران حسینی استان فارس از ساعت ۹ صبح روز اربعین حسینی با حضور مسئولان، هیئت‌های مذهبی و مردم ولایت مدار استان فارس در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری اربعین حسینی در حرم شاه‌چراغ(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مظفر مختاری، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تجمع بزرگ عزاداران حسینی استان فارس از ساعت ۹ صبح روز اربعین حسینی با حضور مسئولان، هیئت‌های مذهبی و مردم ولایتمدار استان فارس در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درگذشته هیئت‌های مذهبی هر محله به‌صورت جداگانه عزاداری می‌کردند، افزود: در آیین روز اربعین امسال به دلیل تنوع هیئت‌ها بنا بر این شده است که یک عزاداری جمعی صورت گیرد و همه هیئت‌ها به‌صورت سینه‌زنی به سمت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) حرکت کنند.

او ادامه داد: برای هرچه بهتر برگزار شدن ویژه‌برنامه اربعین حسینی در شیراز، تدابیر ترافیکی و امنیتی، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای سهولت حضور مردم از شهرستان‌های هم‌جوار توسط یاوران شورای هیئت مذهبی تدارک دیده‌شده تا به حرکت عظیم مردم کمک شود، وجود ۳۰۰ نیروی انتظامی شورای هیئت‌های مذهبی برای امنیت هیئت‌ها، ۵۰ ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر نیز پیش‌بینی‌شده است.

مختاری اضافه کرد: توجه به دو فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر از برنامه‌های شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس در این روز است که در این خصوص سال گذشته، شاهد فعالیت‌های خوبی از سوی جوانان و دانشجویان بودیم و امسال نیز برای بهتر برگزار شدن مراسم پخش ده هزار پرچم در بین هیئت‌ها تدارک دیده‌شده است همچنین که از مردم درخواست داریم که با پیراهن مشکی در این مراسم حضور به هم رسانند.

مختاری بابیان اینکه آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب، در این برنامه حضور دارند، اظهار داشت: سال گذشته ۳۵ هزار نفر در این برنامه شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷۵ هزار نفر از مردم استان فارس در این آیین باشکوه عزاداری منسجم اربعین حسینی شرکت کنند.

وی گفت: تجمع بزرگ عزاداران حسینی استان فارس با عنوان ' جاماندگان کربلا ' با حضور عموم مردم، شش هزار نفر از مردم شهرستان‌ها در قالب کاروان‌های پیاده و ۷۰۰ هیئت مذهبی شهر شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس عنوان کرد: نمایشگاه عکس از مراسم‌های عزاداری اربعین حسینی در شیراز برگزار می‌شود که با توجه به برگزاری اجلاسیه بین‌المللی پیر غلامان حسینی در شیراز در سال آینده، هنرمندان استان نسبت به ثبت سبک‌های عزاداری در استان کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز