خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لامرد؛

بسیج بدنه پر قدرت نظام است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۱۹

بسیج شدن فرعون علیه موسی و… را می‌توان به عنوان نمونه‌هایی از تاریخچه بسیج در اسلام دانست.

نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته بسیج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد و مهر، نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته بسیج برگزار شد.

سرهنگ عبدالله آزاد با حضور در جمع خبرنگاران از پوشش خبری آنان در تشییع شهید کیانی، هفته دفاع مقدس و… تقدیر و تشکر کرد و سپس با گرامیداشت هفته بسیج(۳۰ آبان الی ۶ آذر) بیان داشت: بسیج سابقه‌ای به طول تاریخ دارد از زمانی که بشر قدم به این دنیا گذاشت، بسیج آغاز شد.

وی گفت: بسیج شدن فرعون علیه موسی و… را می‌توان به عنوان نمونه‌هایی از تاریخچه بسیج در اسلام دانست و مردم بودند که مهم‌ترین نقش را در بسیج داشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد با اشاره به تشکیل بسیج، افزود: در طول این تاریخ، همیشه دشمنان سعی کرده‌اند که با توطئه‌های خود، جلوی پیشرفت و ترقی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بگیرند اما هیچ‌گاه نتوانستند موفق شوند.

وی با اشاره به اتفاقات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب، بسیج با هدف حفظ و حراست انقلاب در برابر توطئه‌های داخلی و خارجی تشکیل شد و پس از تسخیر لانه جاسوسی امریکا و حضرت امام خمینی با درایت و دوراندیشی خود در تاریخ ۵ آذر ۵۸ با فرمانی دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد.

سرهنگ آزاد با اشاره به سخنان امام درمورد بسیج، بیان داشت: حضرت امام همچنین بسیج را شجره طیبه و مدرسه عشق خواندند و لشکر مخلص خدا می‌دانند و در دفاع مقدس هم اوج حضور مردم را مشاهده کردید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لامرد ادامه داد و گفت: بسیج بدنه پر قدرت نظام است و می‌تواند در آینده در جنگ استراتژیک دشمن نقش اساسی ایفا کند.

وی افزود: بسیجی فقط به لباس نیست و بسیچ یعنی همهٔ آحاد مردم دل درگرو نظام دارند و هرکسی هم که در برنامه‌های بسیج شرکت می‌کند هم بسیجی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد در قسمت دوم نشست خود به تشریح برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و گفت: امسال هم بیش از ۱۵۰ برنامه اجرایی را در هفته بسیج خواهیم داشت.

وی در تشریح برنامه‌های اجرایی هفته بسیج(۳۰ آبان الی ۶ آذر) افزود: حضور حلقه‌های صالحین در مصلای نماز جمعه، کوهپیمایی سراسری بسیجیان، برگزاری ۷ یادواره شهدا، برگزاری ۲۰ برنامه متنوع ورزشی و سه مسابقه ورزشی در سطح شهرستان، برگزاری ۱۸ نشست بصیرتی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس، برگزاری آموزش فقه بازار ویژه بازاریان توسط بسیج اصناف، برگزاری همایش تجلیل از بسیجیان و سرگروه‌های صالحین، دیدار با خانواده معظم شهدا و غبارروبی قبور شهدا و حضور هزار نفر بسیجیان گردانهای بیت المقدس و امام حسین(ع) در رزمایشی که در شهر خنج برگزار می‌شود از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد بااشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: تعدادی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج افتتاح می‌شوند.

وی در خصوص سالن‌های ورزشی ساخته شده توسط سپاه هم مطالبی را بیان داشت: تا کنون ۸ سالن ورزشی ساخته شده که با سالن‌های تربیت بدنی برابری می‌کند و در سال آینده هم کار ساخت دو سالن اشکنان و سیگار را شروع خواهیم کرد.

سرهنگ آزاد تصریح کرد: همزمان ساخت ۱۲ پایگاه بسیج را شروع کردیم که انشاالله تا پایان سال، کار ساخت ۷ پایگاه به مرحله اتمام و افتتاح می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز