خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس:

فارس دارای رتبه سوم کشوری در ایجاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۲۷۰

تغییر مزد از روزی به کارمزدی، اصل را بر سازش نهادن در اختلافات کارگری و کارفرمایی، حفظ فرصت‌های شغلی موجود و شناسایی و عارضه‌یابی کارگاه‌های مشکل‌دار اقداماتی بوده که در راستای ارتقا فرهنگ و کار و تلاش در این استان انجام‌شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان فارس در ایجاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در کشور رتبه سوم را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سهراب مختاری پیش از ظهر امروز، چهارشنبه، ۳۰ مهر ماه، د ر اجلاس سه‌جانبه روابط کار اظهار داشت: تغییر مزد از روزی به کارمزدی، اصل را بر سازش نهادن در اختلافات کارگری و کارفرمایی، حفظ فرصت‌های شغلی موجود و شناسایی و عارضه‌یابی کارگاه‌های مشکل‌دار اقداماتی بوده که در راستای ارتقا فرهنگ و کار و تلاش در این استان انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: استان فارس با جمعیت چهار و نیم میلیون نفر و ۶۲۵ هزار کارگر در سه حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات در جهت افزایش بهره‌وری فعالیت‌های خوبی داشته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: عدم قبول تسویه‌حساب‌های صوری، خشکاندن ریشه قراردادهای سفید امضا و اینکه کارگروه‌های شرکت‌های خدماتی از حداقل‌های کانون کار بهره‌مند شوند اهدافی بوده که در فارس دنبال کرده‌ایم.

مختاری بابیان این مطلب که ۵۰۰ تشکل کارفرمایی در استان مشغول به کار هستند که رتبه سوم را در کشور دارند، بیان کرد: پیشنهاد من این است که در این اجلاس میثاق نامه‌ای در زمینهٔ ارتقا بهره‌وری و کاهش حوادثناشی در کار با حضور مدیران کل تنظیم شود و به امضا برسد.

به گزارش ایلنا این اجلاس با حضور نمایندگان و تشکل‌های کارگری و مدیران کل ادارات کار در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز