خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رییس جمهور، استاندارفارس و نمایندگان مجلس؛

مترو شیراز پس از ۱۲ سال افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۸۳

یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در خصوص راه‌ها، توسعه خطوط ریلی است که در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای توسعه خطوط ریلی در کشور استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، اسحاق جهانگیری، ظهر شنبه، ۱۹ مهرماه در آئین افتتاح نخستین خط مترو شیراز در جمع مسئولان و خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در خصوص راه‌ها توسعه خطوط ریلی است که در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

معاون اول دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ۶ خط قطار شهری موجود است که ۱۴۱ کیلومترمربع آن مربوط به تهران و ۲۹ کیلومتر آن مربوط به شهر مشهداست همچنان که ۵۰۰ کیلومتر قطار شهری در کشور مشغول به ساخت است.

او ادامه داد: توسعه خطوط ریلی از اولویت‌ها محسوب می‌شود که در حال حاضر در تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز، کرمانشاه و اهواز قطار شهری در حال رشد است.

جهانگیری با اشاره به توسعه خطوط ریلی عنوان کرد: از حضور بخش خصوصی در این مورد، کاملاً استقبال خواهیم کرد و تسهیلات مناسبی نیز در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

او با بیان اینکه حمایت‌های لازم را برای جذب سرمایه‌گذاری انجام می‌دهیم، افزود: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند در خطوط ریلی کشور سرمایه‌گذاری کنند که در این راستا موردحمایت دولت خواهند بود و وام ارزان‌قیمت و حمایت‌های تعرفه‌ای در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

این مسئول اضافه کرد: صد میلیارد دلار از طرح بهسازی انرژی هزینه مترو می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز