خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و رشاداسلامی فارس:

تالارحافظ شیراز، میزبان تجلیل از فعالان عرصه چاپ و مطبوعات استان می‌شود

کد خبر : ۲۰۶۲۰۳

جشنواره صنعت چاپ با نگاهی به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های چشمگیر صنعت چاپ در شیراز و فارس باتجلیل ازجوانان و پیشکسوتان درتمام شاخه های حوزه چاپ، به‌ویژه فعالان عرصه چاپ مطبوعات برگزارخواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس، گفت: جشنواره صنعت چاپ بانگاهی به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های چشمگیر صنعت چاپ در شیراز و فارس باتجلیل ازجوانان و پیشکسوتان درتمام شاخه‌های حوزه چاپ بویژه فعالان عرصه چاپ مطبوعات برگزارخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، احمدرضا نداف، ظهر امروز شنبه، ۲۹ شهریور، با اشاره به اینکه جشنواره صنعت چاپ به یاری خدای مهربان باهمکاری خانه مطبوعات فارس روزیکشنبه سی‌ام شهریور ماه جاری ساعت ۱۷در مجموعه فرهنگی و هنری حافظ اجرا خواهد شد؛ افزود: دراین آیین علاوه بر اینکه فضایی شاد و با نشاط را برای اصحاب چاپ وخانواده‌های گرانقدرشان فراهم می‌شود، نگاهی نیز به توانمندی‌ها و پیشرفتهای چشمگیر صنعت چاپ در شیراز و فارس خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در این برنامه بصورت ویژه از فعالان عرصه چاپ مطبوعات نیز تجلیل می‌شود، ادامه داد: در آستانه روز صنعت چاپ به یاری خداوند بزرگ و به مدد اندیشه‌های ناب دانایان حوزه چاپ و تلاشگران این عرصه مهم و تاثیرگذار فرهنگی مصمم هستیم به گونه‌ای فاخر و فراگیر حاصل حضور و همت تلاشگران عزیز صنعت چاپ در شیراز و فارس را گرامی بداریم و ارج نهیم.

وی گفت: به این منظور اجرای جشنواره خانواده صنعت چاپ را یکی از اقداماتی می‌دانیم که شاید بتواند گوشه‌ای از عظمت و تاثیرات این صنعت و هنر را آشکار سازد که تاکنون دو جلسه در این خصوص برگزار شده و در انتهای مراسم یادشده با حضورفعالان حوزه چاپ و رسانه ازچاپخانه‌های قدیمی شیراز بازدید بعمل می‌آید.

نداف اظهارداشت: معمولا چاپ را اگر چه بیشتر صنعت می‌دانند اما علاوه بر صنعت، یک هنر نیز هست و قطعا اگر تلاشگران این عرصه را هنرمندان صنعتگر بخوانیم نگاه و نظرمان بی‌تناسب نیست.

این معاون فرهنگی بااشاره به اینکه جشنواره‌ای که مدنظر داریم به یاری خدا بااجرای برنامه‌هایی مفرح و شاد به همراه موسیقی زنده در مجموعه فرهنگی و هنری حافظ اجرا خواهد شد، افزود: علاوه بر اینکه فضایی شاد و با نشاط را برای اصحاب چاپ و خانواده‌های گرانقدرشان فراهم می‌کند، نگاهی نیز به توانمندی‌ها و پیشرفتهای چشمگیر صنعت چاپ در شیراز و فارس خواهد داشت.

وی باتاکید بر اینکه این جشنواره همچنان مصمم است جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه چاپ را تجلیل نموده و از خدمات آن‌ها قدردانی به عمل آورد، تصریح کرد: استان فارس خوشبختانه بنا برعزم پیشرفت و تحولی که داشته است روند فزاینده رشد و تعالی را در عرصه چاپ و نشر می‌پیماید تا هم پاسدار دیرینه درخشان و باسابقه چاپ و نشر باشد و هم همپای شهرهای موفق درعرصه چاپ خودنمایی کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرازداشت: استان فارس امروز دارای بیش از دویست واحد چاپی اعم از لیتوگرافی، افست ورقی و رول، دیجیتال، اسکرین و تامپو، چاپ رول فلکسو، روتوگراور و لترپرس، جعبه سازی و کارتن سازی و پوشش چاپ و صحافی است که این ظرفیت با توجه به وسعت و جمعیت استان رو به فزونی است.

احمدرضانداف، در پایان بیان داشت: از لحاظ کیفیت آثار چاپی نیز خوشبختانه می‌توان مدعی بود که این استان کمتر از شهرهای موفق و مرکز کشور نیست که آثار و شرایط موجود همگی گواه این مدعاست و صد البته در مسیر پیشرفت‌های بیشتر و افزون‌تر، مشکلاتی نیز هست که در جشنواره خانواده صنعت چاپ و بخشهای جنبی جشنواره مورد توجه و پیگیری قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز