خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر لامرد:

سهمیه امسال بیمه کارگران ساختمانی لامرد ناچیز است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۶۶۱

در نیمه نخست امسال ۴۲ سهمیه بیمه به شهرستان لامرد تعلق گرفته است که این میزان در مقایسه با تعداد متقاضیان بسیار ناچیز است.

دبیر خانه کارگر شهرستان‌های لامرد ومهر با انتقاد از کاهش سهمیه بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی شهرستان لامرد، خواستار افزایش تعداد سهمیه این کارگران طی سال جاری شد.

«عبدالرضا روحی» با بیان اینکه تعداد کارگران ساختمانی که در شهرستان لامرد برای پوشش بیمه‌ای ثبت نام کرده‌اند زیاد است به ایلنا گفت: در نیمه نخست امسال ۴۲ سهمیه بیمه به شهرستان لامرد تعلق گرفته است که این میزان در مقایسه با تعداد متقاضیان بسیار ناچیز است.

او افزود: سال گذشته حداقل ۴۰ کارگرساختمانی از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شدند که این کارگران در سال ۹۱ از سوی انجمن صنفی اهراض هویت شده و کارت مهارت گرفته‌اند.

این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از شعبه تامین اجتماعی شهرستان لامرد اظهار داشت: اداره تامین اجتماعی شهرستان لامرد میزان ۴۲ سهمیه اختصاص یافته را نه به صورت کتبی که بصورت شفاهی به انجمن صنفی اعلام کرده‌است.

او در ادامه به افزایش بازار ساخت ساز در منطقه شهرستانهای لامرد و مهر به سبب اجرایی شدن مصوبه الحاق استان فارس به خلیج فارس گفت: در حال حاضر آمار کارگران ساختمان با اغاز پروژه‌های ساختمانی همانند الماس جنوب، مجتمع ۷۰ واحدی کوثر، پروژه ۶۱۲ واحدی البرز و ۸۰ واحدی کوثر درحال افزایش است.

روحی همچنین در مورد کارت مهارت فنی اظهار داشت:، به ترتیب در سالهای ۹۱ و ۹۲ به ترتیب ۲۱۸ و ۲۹۵ نفر از کارگران ساختمانی شهرستانهای لامرد و مهر کارت مهارت فنی گرفته‌اند که هم اکنون منتظر دریافت خدمات بیمه‌ای هستند.

این فعال کارگری در خاتمه با تاکید بر افزایش بیمه کارگران ساختمانی گفت: کارگران ساختمانی با برخورداری از بیمه تامین اجتماعی می‌توانند از خدماتی همانند بازنشستگی، از کار افتادگی وغیره بهره‌مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز