خبرگزاری کار ایران

رئیس منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد:

نفت منطقه سروستان سبک و مرغوب است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۴۹۴

بهره برداری از منطقه نفتی سروستان و سعادت آباد از سال ۹۲ و توسط شرکت نفت زاگرس جنوبی آغاز شده است.

رئیس منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد بابیان این مطلب که ۸۰ درصد عملیات ساخت مجتمع فرآورش نفت و تزریق گاز سروستان توسط کار‌شناسان بومی انجام گرفته است، افزود: بهره برداری از منطقه نفتی سروستان و سعادت آباد از سال ۹۲ و توسط شرکت نفت زاگرس جنوبی آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، سید بدیع‌الله موسوی درحاشیه بازدید از منطقه عملیاتی نفتی سروستان و سعادت‌آباد در جمع خبرنگاران افزود: نفت منطقه سروستان از نوع سبک و مرغوب است که این نوع نفت بخاطر عدم خورندگی مطلوب پالایشگاه شیراز است.

وی با اشاره به اینکه در این منطقه دو میدان نفتی سروستان و سعادت آباد وجود دارد، ادامه داد: هر کدام از دو حوزه دارای ۶ حلقه چاه است که در حال حاضر جمعا از ۱۰ حلقه آن بهره برداری می‌شود و در آینده نزدیک از دو حلقه دیگر نیز استخراج نفت انجام می‌شود.

وی میزان بهره برداری از ین منطقه نفتی را در حال حاضر ۸۰۰۰ بشکه اعلام کرد و گفت: ارسال نفت به پایانه ورودی پالایشگاه شیراز با یک خط لوله زیر زمینی به قطر ۱۰ اینچ به طول ۱۰۲ کیلومتر انجام می‌پذیرد.

موسوی افزود: با اضافه شدن دو حلقه چاه دیگر به خط تولید میزان استخراج نفت این منطقه به ۱۲ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

وی افزود: در راستای حفظ محیط زیست و ایجاد فضای سبز مناسب تا کنون ۱۱ هزار اصله درخت در منطقه کاشته شده که همه ساله به این مقدار افزوده خواهد شد. موسوی همچنین در رابظه با تامین انرژی مورد مصرف این مجموعه نیز گفت: برق تامینی منطقه توسط یک خط ۶۶ کیلوولت از پست ۴۰۰ کیلوولت فشار قوی به مسافت ۵۵ کیلومتر به وسیله ۱۵۷ دکل فلزی تامین می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز