خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در دیدار با معاون وزیر نفت:

فارس به قطب پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۸۳۳

امیدواریم با عملیاتی شدن تعدادی از طرح های مصوب پتروشیمی، فارس به قطب پتروشیمی کشور تبدیل شود.

استاندار فارس گفت: امیدواریم با عملیاتی شدن تعدادی از طرح‌های مصوب پتروشیمی، فارس به قطب پتروشیمی کشور تبدیل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سید محمد احمدی در دیدار با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران واحدهای تولیدی پتروشیمی کشور در شیراز، با بیان اینکه فارس دارای چند واحد پتروشیمی مصوب است، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته فعالیت خاصی در زمینه احداثاین واحد‌ها صورت نگرفته است و باید با استفاده از همه ظرفیت‌های استان نسبت به عملیاتی کردن آن‌ها اقدام کرد.

نماینده عالی دولت فارس در استان خاطر نشان کرد: تامین آب به منظور راه اندازی واحدهای پتروشیمی مسئله مهمی است که خوشبختانه با برنامه ریزی صورت گرفته استان فارس در این زمینه با مشکلی مواجه نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فارس در زمینه احداثپتروشیمی در سطح کشور، قدیمی‌ترین استان به شمار می‌رودعنوان کرد: انتظار داریم طرح توسعه پتروشیمی شیراز با همکاری وزارت نفت اجرایی شود.

استاندار فارس با اعلام اینکه این استان در حال تبدیل به قطب گازی کشور است، گفت: حدود ۴۰ درصد از گاز مصرفی کشور توسط دو پالایشگاه گاز پارسیان و آغار و دالان در فارس تامین می‌شود و طرح اجرای دو پایشگاه گازی دیگر در حال بررسی است که با احداثآن‌ها، فارس تبدیل به تولید کننده عمده گاز مصرفی کشور خواهد شد.

احمدی با اشاره به نامطلوب بودن رتبه کشور در زمینه فضای کسب و کار اضافه کرد: صنعت پتروشیمی و واحدهای پائین دستی آن می‌توانند در رونق فضای کسب و کار تاثیر قابل توجهی داشته باشند.

در این دیدار عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گزارشی از وضعیت صنعت پتروشیمی کشور بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز