خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

برای همکاری با تولیت جدید آستان احمدی و محمدی(ع) آمادگی کامل داریم

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۴۰۲

حرم احمدبن موسی(ع) نگین شهر شیراز است و اوج کارهای فرهنگی باید همین حرم و اطراف آن را شامل ‌شود.

شیراز - ایلنا: شهردار شیراز گفت: شهرداری این شهر برای همکاری با تولیت جدید آستان احمدی و محمدی(ع) آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت افزود: حرم احمدبن موسی(ع) نگین شهر شیراز است و اوج کارهای فرهنگی باید همین حرم و اطراف آن را شامل ‌شود.

وی افزود: شهرداری هر کمکی که بتواند انجام می‌دهد و از هر روزنه‌ای برای یاری‌رسانی به این مضجع شریف استفاده می‌برد.

شهردار شیراز تصریح کرد: در این زمینه پروژه بین‌الحرمین یکی از مواردی بود که شهرداری کمک کرد کار آن پس از چند سال وقفه آغاز شود، چراکه این منطقه محل تجمع معتادان شده بود و با پیگیری مستمر، کار آغاز شد و اکنون حدود ۱۵ هزار مترمربع آن کاربری فرهنگی دارد.

وی تصریح کرد: در این پروژه ساختمان شورای شهر در نظر گرفته شده است تا به رونق فرهنگی منطقه کمک کند و علاوه بر آن سالن‌های آمفی‌تئاتر برای برگزاری جلسات تشکل‌ها در کنار حرم در حال جانمایی است.

شهردار شیراز اضافه کرد: یک مجموعه ورزشی همراه با استخر سرپوشیده و امکانات کامل برای استفاده مردم در همین محل در حال ساخت است.

وی ادامه داد: زائرسرا در بین‌الحرمین در حال احداثاست و میدان مقابل حرم که متعلق به شهرداری بود برای ساخت صحن و شبستان اصلی در اختیار حرم قرار گرفت و با هزینه بسیار خیابان برای توسعه صحن جابه‌جا شد.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: هدف از جابه‌جایی خیابان ۹دی این بود که مسیر دلنشین پیاده برای بهره بیشتر از معنویت این فضا ایجاد شود و زائران بلافاصله وارد حرم نشوند بلکه ابتدا احساس آرامش کرده و به تدریج قدم به صحن بگذارند.

وی ادامه داد: با تعریف کاربری‌های ورزشی در اطراف حرم نیز زائران می‌توانند از امکانات پیرامونی استفاده کنند ضمن آن‌که این امر به ایجاد فضای نشاط و شادابی در منطقه کمک می‌کند.

علیرضا پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: خیابان فرهنگ در همین راستا سنگ‌فرش شد و خیابان هجرت با هزینه بالا تملک و مراحل نهایی کار را می‌گذراند چراکه به سبب پس زدن ترافیک و ادامه یافتن آن تا دروازه قرآن گلوگاه سختی برای مردم بود و به این ترتیب اصلاح می‌شود.

وی در پایان گفت: شهرداری از هر لحاظ برای فعالیت‌های جدید در راستای ارتقای وضعیت حرم احمدبن موسی(ع) آمادگی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز