خبرگزاری کار ایران

در نشست با اعضای انجمن الکلی های گمنام مطرح شد؛

درمان اعتیاد الکل در خانه سلامت امید زندگی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۵۳۹

انجمن الکلی های گمنام در شیراز جمعی از زنان و مردانی هستند که با حضور و عضویت در این انجمن و پیروی از اصول و برنامه در مسیر هوشیاری و سلامت عقل قرار گرفتند و به زندگی بازگشتند.

به گزارش ایلنا، خانه سلامت امید زندگی  مکانی است که توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز و خیرین  راه اندازی شده و در اختیار این افراد قرار گرفته است.

نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با اشاره به این موضوع که مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز بدون هیچ وابستگی و کمترین ارتباط با نهادهای دولتی کاری بزرگ انجام داد، گفت: ما باید درد دل شما را بشنویم و به گوش همگان برسانیم؛ نمی‌توانیم منکر این شویم که درد نیست.

طاهری معتقد است همین که درد را بشنویم و پیگیر رفع درد شویم حتی اگر درمانی هم صورت نگیرد بسیار کمک کننده است.

وی افزود: معتقدم اگر این افراد و اعضای این انجمن بدانند کسی به فکر آن هاست، راحت تر با مشکلاتشان کنار می آیند. عضو مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ادامه داد: کمک و حمایت کردن بسیار مهم‌تر از نفس کمک است، چرا که اگر رویکردی نادرست در این راه به کار ببریم منجر به آزرده خاطری شده و از مسیر صحیح منحرف می شویم.

طاهری تصریح کرد: برای کمک به کسی که با الکل دست و پنجه نرم می‌کند، سعی کنید در ادبیات‌تان قضاوتی در کار نباشد و از سرزنش او بپرهیزید.

وی با اشاره به اینکه برای درمان اعتیاد به الکل منابع زیادی وجود دارد گفت: معروف‌ترین و موثرترین آنها انجمن الکلی‌های گمنام است که با هدف مشترک هوشیار ماندن، پشتیبانی دوستانه و هم‌تراز را ارائه می‌کند.

«بر اساس تحقیقات یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که الکلی‌های گمنام و سایر برنامه‌های دوازده‌قدمی گزینه درمانی مؤثر و کم‌هزینه‌ای هستند که ثابت شده است باعث پرهیز از مصرف الکل و کاهش پیامدهای مرتبط با الکل می‌شود.»

 لازم به ذکر است در مکان های خانه سلامت امید و زندگی کلاس های NA ، AA  ، نارنان، پرخوران و ارائه مشاوره خانواده در زمینه ازدواج، تحصیل و پیشگیری از اعتیاد در خانواده ها برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز