خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد در پی درگذشت رفیعی علامرودشتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۰۲۶

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد در پیامی درگذشت «علی رفیعی علامرودشتی» نویسنده متعهد، کتاب شناس و پژوهشگر برتر کشور و عضو دایره المعارف بزرگ جهان اسلام و تشیع را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا از لامرد، متن تسلیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

بعد از تو هیچ در دل سعدی گذر نکرد      وان کیست در جهان که بگیرد مکان دوست

درگذشت کتاب‌شناس، محقق و پژوهشگر متون تاریخی و رجالی، مرحوم مغفور علی رفیعی علامرودشتی رحمه الله علیه ضایعه ای جبران ناپذیر برای فرهنگ وران و اهالی قلم بود.

زنده یاد علی رفیعی دروس حوزوی را ابتدا در نجف و بعد در قم در محضر بزرگانی چون آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله مرعشی گذراندند. از زمان تاسیس دایره‌المعارف‌ بزرگ اسلامی و تشیع به نوشتن مقاله و همکاری با مراکز علمی مشغول شدند. همزمان با کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی همکاری داشت و به نوشتن مقالاتی برای مجله میراث شهاب اهتمام داشت و برای تألیف دانشنامه کتابخانه‌های جهان اسلام کوشش‌ها کرد و کتاب‌ها نوشت.

زندگی‌نامه‌نویسی و شرح احوال‌نگاری یکی از علائق فرهنگی ایشان بود که زندگینامه سید مرتضی، آیت‌الله مرعشی، دانشمندان خوی و سلماس و بسیاری دیگر از مفاخر دینی و رجالی، به قلم او به رشته تحریر درآمد. چاپ بیش از 38 اثر علمی و از جمله کتاب" تاریخ و جغرافیا و رجال علمی و ادبی علامرودشت" وی را به چهره‌ای محبوب در این سامان تبدیل کرده بود.

آثار علمی و پژوهشی ایشان برای همیشه زینت بخش گنجینه تاریخ و فرهنگ این دیار خواهد بود.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت این نویسنده و پژوهشگر اندیشمند دیارمان را به جامعه فرهنگی کشور، استان فارس و شهرستان لامرد بویژه اهالی قدرشناس علامرودشت و خانواده گرانقدر وصبور وی تسلیت عرض کرده، آمرزش و رضوان الهی و هم نشینی با اولیاء، صلحا و شهدا را از  برای این استاد فقید آرزومند است.       

از شمار دو چشم یک تن کم                  وز شمار خرد هزاران بیش

"پنجم تیرماه هزار و چهارصد و دو"

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز