خبرگزاری کار ایران

مجموعه زندیه پربازدید ترین جاذبه گردشگری در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۱۶۶

معاون گردشگری استانداری فارس مجموعه وکیل را به عنوان پر بازدیدترین اثر ملی معرفی و از تلاش مسئولان برای ثبت جهانی این اثر ملی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد فرخ زاده با بیان اینکه ایران با دارابودن آثار ثبت شده جهانی از جمله ستاره دارترین مقاصد گردشگری دنیاست افزود: در این میان ستاره های فارس، مورد توجه خاص ایرانیان و جهانیان هستند که مجموعه پاسارگاد، تخت جمشید محور ساسانی‌ و دیگر آثار باستانی فارس از این جمله‌اند.

وی با اشاره به اینکه معمولا ملاک آمار گردشگران نوروزی را تعداد بلیت های فروش رفته در ورودی مناطق گردشگری تعیین می کند خاطرنشان کرد: در برخی اماکن از جمله مجموعه زندیه، امکان چنین شمارشی وجود ندارد وگرنه شواهد نشان میدهد بازدید از این مجموعه از حافظیه بیشتر است.

فرخ زاده معتقد است تجمع آثار ارزشمند زندیه در کنار هم از بازار، مسجد و حمام وکیل گرفته تا امارت کلاه فرنگی و ارگ، گردشگران بی شماری را به آنجا می‌کشاند و این مجموعه می تواند به عنوان یکی از آثار شناخته شده و منحصر به فرد ایران و خاورمیانه ثبت جهانی شده و در این راستا تمهیداتی اندیشیده شده است.

معاون گردشگری استانداری افزود: کافی است سری به بازار وکیل شیراز بزنیم، بازاری که ضمن دارا بودن معماری ایرانی و اسلامی یکی از بنگاه های بزرگ اقتصادی عصر خود بوده و هم اکنون نیز این کارکرد خود را حفظ نموده و نه تنها یک اثر ملی است بلکه عرضه صنایع دستی منحصر به فرد در آنجا و تنوع کالا و رفع نیازهای سوغات این مکان رو مورد توجه خاص گردشگران نوروزی قرار داده است.

فرخ زاده تاکید کرد : امیدواریم بتوانیم بیست و هفتمین ستاره آثار ثبت جهانی در کشور ایران را به نام مجموعه زندیه ثبت و شیراز و فارس را هر چه بیشتر در دید جهانی قرارداده و از فواید اعتباری این کنوانسیون جهانی بهره مند گردیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز