خبرگزاری کار ایران

در سفر استاندار فارس به پایتخت صورت گرفت؛

پیگیری راه آهن شیراز - بوشهر و آزاد راه شیراز - اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۴۷۸

استاندار فارس در نشست های کارشناسی با نمایندگان مجلس و نشست استانداران و اعضای هیات دولت برخی طرح های کلان توسعه ای فارس را پیگیری کرد ، این طرح ها از جمله راه آهن شیراز - بوشهر ، آزاد راه شیراز - اصفهان ، طرح های توسعه کشاورزی و کاشت گلخانه ای و خط انتقال فرآورده های نفتی در حال اجرا است.

 به گزارش ایلنا، محمدهادی ایمانیه روز دوشنبه در جلسه‌ مشترک با مجمع نمایندگان استان فارس به منظور بررسی پیش نویس برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ در تهران برگزار شد، گفت: توجه به امنیت غذایی در برنامه هفتم توسعه امری ضروری و مهم است. استاندار فارس خواستار تدوین سازوکارهای حمایت بیشتر از احداث گلخانه ها شد و افزود: احداث آبخیزداری، کشاورزی قراردادی، اصلاح بذر و اصلاح نژاد دام ها در نهایت افزایش محصولات زراعی و دامی را در پی دارد.

ایمانیه بر لزوم اصلاح الگوی کشت در راستای کاهش آب مصرفی و کاهش آسیب به خاک تاکید کرد و اظهار داشت: آبیاری تحت فشار، اصلاح کانال های انتقال آب علاوه براینکه منجر به افزایش درآمد کشاورزان ، دامداران و باغداران می شود در اصلاح استفاده از منابع آبی نیز موثر است.

شهرستان ها در حوزه ماشین آلات با مشکلاتی روبرو هستند

وی همچنین در جلسه استانداران با هیات دولت گفت: شهرستان ها در حوزه ماشین آلات با مشکلاتی روبرو هستند که لازم است نسبت به حل مشکلات آنان تصمیماتی اتخاذ شود.

استاندار فارس در جلسه استانداران با هیات دولت در تهران با اشاره به پایین بودن حقوق و مزایای پرسنل وزارت کشور خواستار اصلاح وضع موجود شد.به همین منظور ریاست محترم جمهور نیز سازمان برنامه و بودجه را مامور کرد با همکاری وزیر کشور موضوع را با قید فوریت پیگیری کند.

ایمانیه در این جلسه خواستار تقویت بنیه مالی فرمانداری ها و بخشداری ها شد و اظهار داشت: شهرستان ها در حوزه ماشین آلات با مشکلاتی روبرو هستند که لازم است نسبت به حل مشکلات آنان تصمیماتی اتخاذ شود.

استاندار فارس در ادامه خواستار حمایت از تکمیل و بهره برداری آزادراه شیراز - اصفهان و راه آهن شیراز-بوشهر شد و افزود: با حمایت مسئولین خط انتقال فرآورده های نفتی در جنوب احداث شود.

 احداث مسکن روستایی، نقش بسزایی در مهاجرت معکوس دارد

استاندار فارس در جلسه‌ی مشترکی با مهدی مجاهد، معاون هماهنگی، پیگیری های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس جمهور و عباسی، معاون وزیر مسکن و شهرسازی، مشکلات پیش روی احداث منازل مسکونی در قالب طرح جهش ملی مسکن را مطرح کردند، که این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی جهت رفع موانع موجود اتخاذ شد.

استاندار فارس، مساعدت در مسکن روستایی در راستای ماندگاری روستائیان و مهاجرت معکوس را، یکی از موارد مورد تاکید در این جلسه عنوان کرد و افزود: تلاش برای احداث منازل یک طبقه و استفاده از ظرفیت های بافت فرسوده و احیاء آن نیز، در این جلسه مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

وی اعطای زمین و ارائه تسهیلات را در ساخت، توسط مالکین موثر دانست و اظهار داشت: در این جلسه با ایجاد زیرساخت های آب، برق و گاز از طریق تهاتر زمین موافقت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز