خبرگزاری کار ایران

پایان جشنواره‌های سودای عشق ودست آفرین‌های هنر ایرانی در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۰۴۶

آیین پایانی مرحله استانی جشنواره‌های ملی "سودای عشق" و "دست آفرین‌های هنر ایرانی" با حضور مسئولانی از میراث فرهنگی، شورای شهر، بسیج و جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف، در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس پنجشنبه ۱۷ آذر در مراسم اختتامیه این جشنواره‌های سراسری از انعقاد تفاهمنامه ای بین این اداره کل و سازمان بسیج سازندگی، کمیته امداد و بهزیستی فارس در راستای رونق صنایع دستی و اهمیت اشتغال در این حوزه خبر داد.

موید محسنی نژاد گفت: هدف از این اقدام این است که هنرمندان تولیدات هدفمند برای بازارهای هدف داشته باشند و محصولاتی بفروشند که منجر به رونق اقتصاد هنر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خاطرنشان کرد که از ۱۱ شهر جهانی ایران، شهرهای آباده به عنوان شهرجهانی منبت، شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و فیروزآباد به عنوان شهر دست بافته‌های داری و غیرداری، متعلق به فارس و یک ظرفیت مطلوب است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در بسیج اقشار و مردمی نیز  گفت: نقش هنر اسلامی و هنر  انقلابی در تجلی و  تسری این اندیشه در جهان غیر قابل انکار است‌.

سرهنگ جاهدی افزود: جامعه هنری باید مقابل صف بندی جبهه دشمن برای خود اندیشه ای داشته باشد و به ظرفیت های عظیمی که وجود دارد بیشتر پرداخته شود؛ اما این اندیشه به خوبی تسری نیافته است.

این مقام مسئول ببان کرد: در تولید آثار فاخر چه در کشور چه در استان فارس و شهر شیراز برای معرفی مفاخر بزرگ خود، ضعیف عمل کرده‌ایم و تنها به انجام کارهای نقطه‌ای و جزیره‌ای اکتفا کرده‌ایم.

مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس  نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز هم آیین اختتامیه هم آیین افتتاحیه داریم، گفت: در چشم‌انداز سازمان بسیج هنرمندان فارس آراستن هنر به تعهد، خدامحوری، خودباوری، عطوفت، همدلی، همکاری و احساس مسئولیت و تکلیف برای تربیت انسان‌های خدامحور و خدوم به بشریت قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز