خبرگزاری کار ایران

طبخ و توزیع ۴۰ هزار پُرس غذای گرم در عید غدیر در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۰۹۵

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس از مشارکت این نهاد در پخت ۴۰ هزار پرس غذای گرم در سطح استان خبر داد و گفت: این بسته‌های غذایی بین مناطق حاشیه‌ای کلانشهر شیراز و شهرستان‌های استان توزیع شد.

به گزارش ایلنا، حسین پور نورعلی در حاشیه مراسم طبخ و توزیع غذای نذری به مناسبت عید سعید غدیرخم که با حضور آیت‌الله دژکام برگزار شد، گفت: بیش از  ۴۰ هزار پرس غذای گرم در ۳۰ محله کم‌برخوردار در سطح کلانشهر شیراز و شهرستان‌های فارس به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طبخ و توزیع شد.

او با توجه به تاکیدات ائمه اطهار (ع) مبنی بر اطعام در روز عید غدیر و ثواب‌های بسیار آن گفت: برای انجام این امر خداپسندانه بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که حدود ۴۰ درصد از این اعتبارات توسط ستاداجرایی و مابقی توسط گروه‌های و هیئت‌های مذهبی بوده است.

پورنورعلی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مناسبت عید سعید غدیر برای دومین سال متوالی و با همکاری گروه‌های جهادی و هیئات‌های مذهبی اقدام به پخت غذای گرم و توزیع در بین نیازمندان شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس با اشاره به اینکه امام علی (ع) الگوی بی‌نظیر در نیکوکاری و اطعام نیازمندان است، ادامه داد: عید سعید غدیر از بزرگترین اعیاد مسلمانان است که در روایات بسیاری بر ارزش و گرامیداشت این روز تاکید شده است؛ عید غدیرخم روز اعلام ولایت امیرالمومنین (ع) و جانشینی وی بعد از پیامبر به عنوان امام و، ولی مومنان است.

او گفت: اولویت و جامعه هدف این ستاد، مناطق محروم است، اما با توجه به شعار ما دائر بر  احیای سنت فراموش شده اطعام در ظهر عید غدیر، در مراسم جشن عید غدیر و منازل و مراکز فرهنگی هم توزیع می‌شود.

پورنورعلی گفت: همچنین در روز عید سعید غدیر خم با همت ستاد جرایی فرمان حضرت امام (ره) مراسم ازدواج ۲۹ زوج جوان در قالب ازدواج آسان در شهرستان لارستان برگزار و جهیزیه این نوعروسان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان شامل (یخچال، قالی، اجاق گاز، پتو، سرویس قابلمه، سرویس ملامین و ...) تهیه و تامین شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز