خبرگزاری کار ایران

به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی شیراز انجام گرفت؛

بازدید هیأت تجاری دولت تاجیکستان از منطقه ویژه اقتصادی شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۱۷

به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی شیراز هیأت تجاری دولت تاجیکستان به ریاست بختیار شریفی قائم مقام وزیر صنعت و تکنولوژی های نو تاجیکستان از این منطقه و فرصت های سرمایه گذاری آن بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، نادر طیبی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در حاشیه این بازدید گفت: امروز میزبان هیئت تاجیکستانی برای بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بودیم و ازتوانایی واحد های صنعتی مستقر در منطقه بازدید شد.

وی با بیان اینکه از ۳ واحد صنعتی در حوزه نفت و گاز در منطقه بازدید و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ارائه شد، خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت خوبی که در منطقه است  امید است این بازیدها فرصت خوبی برای تبادلات تجاری و اقتصادی در منطقه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: از طریق سازمان صمت استان و در راستای میزان صادرات واحدهای تولیدی استان به خصوص کشورهای اورآسیا پیگیری هایی انجام شد و متوجه شدیم هیات عالی رتبه صنعتی به کشور سفر کرده اند.

ایزدی افزود: این هیئت از واحدهای تولیدی استان فارس بازدید کردند و از ظرفیت های استان از نزدیک آشنا شدند.

وی ادامه داد: هدف دعوت از این هیات تجاری ارائه توانمندی های استان فارس در حوزه های صادرات و بخش های مختلف  بود تا  بتوانیم رونق خوبی را در بخش صادرات داشته باشیم.

به گفته ایزدی همچنین در بحث ایجاد کارخانه در کشور تاجیکستان هم صحبت هایی شده  است و واحدهای صنعتی و سرمایه گذران فارس راغب هستند تا در کشور تاجیکستان سرمایه گذاری کنند.

رئیس سازمان صمت فارس  با اشاره به اینکه با مشارکت سرمایه گذاران داخلی به تاجیکستان در غالب سرمایه گذاری خارجی نیز پیشنهاداتی از طرف هیات خارجی داده شده است، تصریح کرد: آماده هستیم در زمینه کارخانه های تاجیکستان با استان فارس همکاری کنیم.

 به گزارش ایلنا، در بازدید شریفه خدابخش، معاون وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان،  شایسته سعید مرادزاده، معاون وزیر نقلیه تاجیکستان و  مظفر محمدی، رایزن تا جیکستان در ایران حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز