خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین همایش بین المللی کارگزاران تجاری و نمایشگاه BROKER EXPO2016

اولین همایش بین المللی کارگزاران تجاری و نمایشگاه BROKER EXPO2016 25 تا 28 آذر ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران همزمان با نمایشگاه های فن آوری و پژوهش و الکامپ توسط وزارت صنعت ، معدن وتجارت برگزار می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا ؛ مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت   نشست خبری با اعلام این خبر،ایجاد فضای ارتباطی و ترویجی موثر جهت تبیین اهمیت فعالیت کارگزاران ( بروکرهای )‌تجاری ،  شناسایی بروکرهای حقیقی و حقوقی ایرانی وخارجی ، ایجاد ارتبط موثر نهادهای دولتی ، تشکلها و بخش های خصوصی با بروکرهای تجاری و بررسی مشکلات و چالش های پیش رو جهت توسعه کمی و کیفی فعالیتهای کارگزاری در کشور را از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

علی اصغرهم چنین تهیه بانک اطلاعاتی از فعالان حوزه کارگزاری فعال در داخل و خارج از کشور، فراهم ساختن بستر ارتباطی مناسب جهت نعریف همکاری های اقتصادی واحدهای صنعتی و خدماتی با مجموعه کارگزاران به ویژه  بروکرهای تجاری  و در نهایت بهره گیری از تجربیات کارگزاران ( بروکرهای تجاری سایر کشورها  از دیگر اهداف برگزاری اولین همایش و نمایشگاه بین المللی کارگزاران تجاری اعلام کرد.

وی درادامه به انتخاب کار گزاران برتر کشور در 15 حوزه تخصصی از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت اشاره و تصریح کرد:  در این همایش فرصت بهره مندی مطلوب فعالان اقتصادی ، سرمایه گذاری ، خدماتی ، صنعتی و فناوری کشور از خدمات کارگزاران در عرصه های مختلف ایجاد خواهد شد.

توفیق در ادامه از کارگزاری حوزه های ثبت ( ثبت شرکتها ، علایم تجاری و مالکیت فکری )، خدمات مشاوره و حقوقی ، کارگزاری خدمات آموزشی ( آموزشهای بازرگانی )؛ انتقال دانش فنی ، توسعه بازار ، تبلیغات و رسانه ، گمرک ( ترخیص کاران )، تامین مالی  ، بانکی و صرافی ها ،  بورس و شرکت های تامین سرمایه ، بیمه و تامین اجتماعی ، تهاتر ، لیزینگ ، صادرات و واردات و همایش ها و نمایشگاه ها به عنوان کارگزاران منتخب نام برد.

وی افزود: موفقیت در کسب و کار با بهره‌مندی از خدمات حرفه‌ای توسعه کسب و کار یا همان دریافت خدمات تخصصی  حاصل می‌شود و در این میان نقش بروکرها یا همان کارگزاران تجاری نقش ویژه و غیر قابل انکار است.

 مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت  با بیان اینکه  10 هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط غیرفعال و راکد در کشور به دلیل کمبود نقدینگی یا مدیریت نامطلوب درسالیان گذشته دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند، افزود : دریافت خدمات تخصصی از بروکرها  جهت پیشبرد اهداف تجاری ، فرآیند ایجاد یک کسب و کار تا توسعه آن مورد توجه بنگاه های اقتصادی کوچک ومتوسط یاد شده است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از همکاری کشورهای ترکیه ؛‌عمان ؛ مالزی و سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی در بخش بین الملل این همایش گفت: همه بروکرها می بایست از سازمان های مربوط به حوزه تخصصی خود تایید صلاحیت شده باشند.

 

کد خبر : ۴۱۷۹۰۶