خبرگزاری کار ایران

تهران میزبان هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۱۰۸

هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته از 28 تا 31 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد و در آن ده ها شرکت داخلی و خارجی؛ جدیدترین و نوین ترین تولیدات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.

به گزارش ایلنا، هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته؛ در این نمایشگاه بیش از 230 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و 9 کشور مختلف جهان حضور و مشارکت دارند که از این تعداد170 شرکت داخلی و 60 شرکت دیگر هم خارجی و از کشورهای ایتالیا، آلمان، ترکیه، هند، اسپانیا، پرتغال، روسیه، کره جنوبی و چین هستند

در هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته که در فضائی بالغ بر 24 هزار متر مربع در سالن های A41 ، 41 B ،35 ، 38A ، 38 و فضای باز نمایشگاهی برگزار می شود؛متراژ شرکت های داخلی صد در صد و متراژ شرکت های خارجی سیصددرصد افزایش یافته است.

هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات در چهار بخش اصلی اکتشاف، استخراج، فرآروری و صادرات برگزار می شود و در آن کارخانجات سنگبری، معادن سنگ ، سازندگان ماشین آلات معدن و حفاری و فرآوری سنگ، تولید کنندگان ابزارآلات فرآوری معدن و صادرکنندگان و وارد کنندگان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

قرار است همزمان با برگزاری این نمایشگاه؛هیئت های بازرگانی، تجاری و سرمایه گذاری کشورهای چین، پاکستان، روسیه، ایتالیا،ترکیه و افغانستانبا حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران،ضمن بازدید از سالن ها و غرفه های نمایشگاهی؛با تولید کنندگان، تجار، بازرگانان و انجمن های تولیدی سنگ کشورمان وارد مذاکرات تجاری شوند.

هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به نام انجمن سنگ ایران و از سوی شرکت روشان برگزار می شود.

چهار روز برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات به ترتیب روز اول: روز معدن، روز دوم : روز صادرات،روز سوم :روز فرآوری و روز چهارم: روز دانشجو و دانشگاه نام گذاری شده است و متناسب با نام هر روز، سمینارها و کارگاه های مختلف آموزشی با حضور متخصصان و استادان دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

اجرای مسابقه سنگ تراشی با قلم و چکش برای اولین بار توسط دانشجویان رشته مجسمه سازی با نظارت اساتید دانشگاه ؛ اجرای معماری پارامتریک توسط دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در محل نمایشگاه و انتخاب غرفه برتر توسط اساتید معماری و طراحی داخلی؛ برخی از برنامه های جانبی هفتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات است.

یافتن بازارهای جدید و توسعه صادرات مواد سنگی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مختلف جهان،تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی ، بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‏های کشورمان در حوزه اینصنعتبرایجهانیان برخی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

سنگ و فعالیت بر روی آن در ایران سابقه 4هزار ساله دارد و کشور ما دارای ذخایر عظیم انوع سنگ مختلف تزئینی است به نحوی که در حال حاضر ایران چهارمین ذخایر بزرگ معدن‌های سنگ جهان را در اختیار دارد.

 باید به این نکته هم اشاره کرد که در سال 1368 فقط 330 معدن در کشور وجود داشت اما امروز در کشورما هزار و 800معدن با 6000 کارخانه سنگبری وجود دارد با این همه ، سهم ما از صادرات سنگ‌های تزئینی ناچیز است . صادرات سنگ خام و سنگ فرآوری کشورمان حدود 200 میلیون دلار است که سنگ خام بیشترین حجم صادراتی را دارد و متاسفانه سنگ فرآوری شده ، نقش بسیار کمرنگی در صادرات دارد . البته برنامه‌ریزی شده است که در یک برنامه 5 ساله این رقم به 2 میلیارد دلار افزایش یابد.

جمهوری اسلامی ایران بیش از 60 میلیارد تن ذخایر مواد معدنی دارد که چهارمیلیارد تن آن ذخایر سنگ‏های تزیینی استلذا برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا در چهارچوب اقتصاد مقاوتی،تلاش شود تا صنعت معدن را جایگزین صنعت نفت کرد.

علاقمندان می توانند برا کسب اطلاعات بیشتر این نمایشگاه به پایگاه اینترنتی www.irsestonefair.com مراجعه کنند و یا با تلفن های 88743595-9ستاد برگزاری نمایشگاه تماس حاصل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز