خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در اصفهان:

همه دستگاه‌ها موظف به حمایت از بخش خصوصی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۸۲۲

نمی‌توان انتظار داشت تولیدکننده بخش خصوصی تمامی منابع مالی را با سرمایه خود تأمین کند، تمامی دستگاه‌ها مکلفند تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بخش خصوصی قرار دهند و حمایت‌های پولی و مالی باید به نفع تولید ملی وجود داشته باشد.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی دستگاه‌ها مکلفند تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بخش خصوصی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد علی پورمختار، در بازدید از بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی لوازم خانگی در ایران با اشاره به اهمیت توجه به بخش خصوصی، اظهار داشت: در شرایط فعلی برای خلق حماسه اقتصادی و نیل به اقتصاد مقاومتی، باید تولید ملی و به ویژه بخش خصوصی را حمایت کرد. حمایت همه جانبه از تولید کننده بخش خصوصی، روشی مطمئن برای مقابله با تهدید، فشار و تحریم‌ها محسوب می‌شود.

وی توجه به تولید ملی را از طرف تمامی دستگاه‌ها ضروری برشمرد و ادامه داد: تمامی کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، از جمله کمیسیون اصل ۹۰ و همچنین دولت باید برای رفع موانع تولیدکنندگان راهکارهایی بیاندیشند و عملیاتی کنند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، بر برطرف شدن موانع تولید داخلی توسط قوای سه گانه تاکید کرد و افزود: بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری و همچنین مصوبات دولت، باید از واردات بی‌رویه کنونی جلوگیری کرد و این الزام بر عهده تمامی دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و بانک‌ها است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت تولیدکننده بخش خصوصی، تمامی منابع مالی را با سرمایه خود تأمین کند، افزود: تمامی دستگاه‌ها مکلفند تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بخش خصوصی قرار دهند و حمایت‌های پولی و مالی باید به نفع تولید ملی وجود داشته باشد.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها کشوری می‌توانند مشاوران مناسبی برای فعالان اقتصادی باشند، تصریح کرد: برخی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی، باید برای ورود تکنولوژی روز دنیا به نفع تولیدکنندگان داخلی زمینه سازی کنند و برخی دیگر نیز می‌توانند یاری رسان بخش خصوصی برای یافتن بازارهای جدید جهت فروش محصولات باشند.

پورمختار با اشاره به توانمندی داخلی برای تولید محصولات با کیفیت تصریح کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی ایرانی با استفاده از فکر و دانش جوانان ایرانی و البته به کارگیری و بومی سازی دانش جهانی به تولید کالاهای با کیفیت اقدام می‌کنند، از همین تلاش و همت باید تقدیر شود و به جا است که برای گسترش دایره فعالیت آن، همه نوع حمایتی انجام پذیرد.

وی اضافه کرد: محصولی که در کشور تولید شود در قدم نخست با تأمین مایحتاج داخلی، واردات بی‌رویه را متوقف می‌کند و این اولین ثمره آن است. در گام بعدی صادرات نفت را تعدیل می‌‌کتد و در ‌‌نهایت اگر منجر به صادرات به کشورهای خارجی نیز شود با ارزآوری مطلوب، زمینه ساز بهبود شرایط اقتصادی کشور خواهد شد و این چرخه باید در تمامی صنایع داخلی ایران نهادینه شود.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت مطلوب گروه صنعتی انتخاب، یادآور شد: فعالیت این مجموعه بزرگ صنعتی از حداقل‌ها شروع شد، به صورت تدریجی پله‌های ترقی را طی کرد و به نقاط بالا‌تر رسید، به نظر من سازندگان بخش خصوصی با الگو قراردادن رشد این واحد باید به این نکته واقف شوند که با سال‌ها تلاش و تکیه بر نیروهای بومی و استفاده بهینه از تکنولوژی روز دنیا می‌توان گسترش یافت و به یک مجتمع بزرگ تولیدی تبدیل شد.

پورمختار ادامه داد: فعالیت گروه صنعتی انتخاب مبتنی بر توانمندی‌های کار‌شناسان و متخصصان ایرانی است. توجه به دانش دانشمندان ایرانی در این مجموعه خوشحال کننده است و باید از مدیران آن تقدیر و تشکر کرد، همچنین کالاهای طراحی شده در گروه صنعتی انتخاب با کیفیتی خوب ساخته و عرضه می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز