خبرگزاری کار ایران

حجتی در صحن علنی مجلس:

ارقام مصوب شده برای جبران خسارت کشاورزان کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۵۸۸

ما در ارتباط با تولید محصولات سالم و ارگانیک نیز ساختارها و سازمان‌های لازم را ایجاد کرده‌ایم و در حال پیگیری آنها هستیم و امیدواریم بتوانیم این مسئله را مدیریت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت کشاورزان در حال طی مراحل تصویب است که هزار میلیارد آن مصوب شده این در حالی است که خساراتی که به کشاورزان به دلیل حوادثطبیعی وارد شده بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که این اعداد و ارقام پاسخگو نیست و ما باید یک فکر اساسی‌تر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود حجتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال ملی ناصر لارگانی و علی ایرانپور در خصوص افزایش بی‌رویه قیمت نهاده‌های کشاورزی، کود و سم و کوتاهی وزیر کشاورزی در تهیه و تولید محصولات سالم و ارگانیک اظهار داشت: وقتی کشاورزی کشور در خصوص ریسک و ریسک‌پذیری با مشکلات اساسی و جدی روبرو است و نمایندگان باید بدانند که دولت تاکنون عنایت خاصی نسبت به پیگیری این موضوعات داشته است.

وزیر جهاد کشاروزی با بیان اینکه ما می‌دانیم که کشاورزان در رنج هستند، افزود: اما علیرغم همه مشکلاتی که دولت با آنها مواجه است، از زمانی که این دولت بر سر کار آمده قیمت کود هنوز افزایش پیدا نکرده و در حال حاضر ما کود شیمیایی را با همان قیمتی که دولت گذشته مصوب کرده به کشاورزان تحویل می‌دهیم.

وی در توضیح این مطلب افزود: ما کود اوره را با قیمت کیلویی ۳هزار و ۶۰۰ تومان تحویل می‌گیریم و با انتصاب یارانه به قیمت ۳هزار و ۵۰۰ در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم لذا در یک سال گذشته کمتر جایی بوده که تقاضا برای کود وجود داشته باشد و ما نتوانیم کود عرضه کنیم.

حجتی در خصوص مسائل مربوط به ریسک‌پذیری و خشکسالی با بیان اینکه ریسک و مدیریت ریسک باید در بیمه حل شود، ادامه داد: حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت کشاورزان در حال طی مراحل تصویب است که هزار میلیارد آن مصوب شده این در حالی است که خساراتی که به کشاورزان به دلیل حوادثطبیعی وارد شده بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که این اعداد و ارقام پاسخگو نیست و ما باید یک فکر اساسی‌تر کنیم.

حجتی با بیان اینکه مشکلات فوق‌العاده زیاد است ابراز امیدواری کرد که بتوانند باهمیاری مجلس آرام آرام این مسائل را حل کنند.

وزیر جهاد و کشاورزی در رابطه با محصولات ارگانیک و بحثطرح‌های افزایش محصول نیز با تاکید بر اینکه وظیفه جهاد کشاورزی تامین غذای سالم و پیگیری این مهم است، گفت: ما یک درصد اراضی کشاورزی دنیا را داریم ولی سمی که استفاده می‌کنیم ۰.۶۵ درصد سمی است که در دنیا استفاده می‌شود.

حجتی خاطرنشان کرد: در اوایل دهه ۷۰ ما ۴۰هزار تن سم مصرف می‌کردیم و امروز ۲۰ هزار تن سم مصرف می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: ما در ارتباط با تولید محصولات سالم و ارگانیک نیز ساختارها و سازمان‌های لازم را ایجاد کرده‌ایم و در حال پیگیری آنها هستیم و امیدواریم بتوانیم این مسئله را مدیریت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز