خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران خبر داد:

بهبود سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران پس از رفع تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۱۷

با کمی تغییر در تکنولوژی‌ها و ماشین‌آلات جدید می‌توان بازارهای منطقه‌ای را در دست گرفت. ایران در بسیاری از موارد مزیت رقابتی دارد و نیاز به فعالیت است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران از بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران پس از رفع تحریم‌ها خبر داد، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در مناطق آزاد راهکار مناسبی برای توسعه روابط است.
به گزارش ایلنا، محمدحسین برخوردار با اعلام این موضوع گفت: در قانون بودجه مشخص شده که باید در چه حوزه‌هایی باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد. ایران در بخش نفت و گاز و بهینه‌سازی مصارف انرژی مزیت دارد که باید در این موارد سرمایه‌گذاری صورت گیرد.
وی افزود: مواد معدنی و همچنین صنایع دیگر از جمله لوازم خانگی مزیت‌هایی است که به هیات‌های خارجی در سفرها معرفی می‌شود که البته به رفع مساله تحریم بستگی دارد.
به گفته این عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران، در برخی حوزه‌ها از جمله مسائل زیربنایی حمل‌ونقل، بهینه‌سازی مصرف آب در کشاورزی، فاضلاب شهری و خودروسازی ایران پیشنهاد سرمایه‌گذاری به خارجی‌ها داده است. ضمن اینکه ایران در این حوزه تنها به سرمایه‌گذاری توجه نمی‌کند، بلکه بازارهای صادراتی را نیز مد نظر دارد.
برخوردار تاکید کرد: با کمی تغییر در تکنولوژی‌ها و ماشین‌آلات جدید می‌توان بازارهای منطقه‌ای را در دست گرفت. ایران در بسیاری از موارد مزیت رقابتی دارد و نیاز به فعالیت است.
وی با اشاره به اینکه مزیت‌های نسبی با اختیار دولت به هیات‌های مذاکره‌کننده داده می‌شود، گفت: معمولا آنهایی که برای سرمایه‌گذاری به ایران می‌آیند به تسهیلات سرمایه‌گذاری نیازی ندارند، بلکه برای آنها مهم‌تر تثبیت و شفافیت قوانین است.
این عضو هیات رئیسه اتاق تهران تاکید کرد: تا جایی که امکان دارد باید در موضوع جذب سرمایه‌گذاری هزینه کنیم. اگر هیچ اطلاع‌رسانی در این حوزه انجام نشود، سرمایه‌ای نیز جذب نخواهد شد.
برخوردار برگزاری نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری را به ویژه در مناطق آزاد راهکار مناسبی برای توسعه دانست و گفت: در این نمایشگاه‌ها مذاکرات رو در رو انجام می‌شود. چرا که خارجی‌ها معتقدند هر جا پول باشد، آنجا می‌روند. بنابراین اگر مزیت برایشان فراهم باشد، برای مذاکره می‌آبند و نتیجه هم می‌گیرند.
بنابراین گزارش، نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و سرمایه و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور ۲۹ مهر تا ۲ آبان در جزیره کیش برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز