خبرگزاری کار ایران

سیاست‌ تشویقی دولت برای دیده شدن کالاهای ایرانی در خارج

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۳۱۲

پرداخت یارانه به تجار تا سال ۱۳۹۰ و به منظور توسعه حضور و معرفی توانمندی‌های صادراتی برقرار بود اما با توجه به رکود بوجود آمده در دولت دهم، پرداخت‌ها در این بخش متوقف شد و عملا حضور فعالان اقتصادی ایران از نظر کیفی و کمی در نمایشگاه‌ها کاهش چشم‌گیری پیدا کرد.

مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت از احیای طرح پرداخت یارانه به تجار و فعالان اقتصادی کشورمان که تمایل به شرکت در نمایشگاه های خارجی دارند خبر داد و گفت: این اقدام در راستای توسعه صادرات غیرنفتی، تسهیل حضور در عرصه‌های بین‌المللی برای معرفی کالا و خدمات ایرانی و افزایش سهم کشور از صنعت نمایشگاهی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، مهرداد جلالی‌پور با بیان اینکه رویکرد اخیر در راستای افزایش سهم ایرانی‌ها در صنعت نمایشگاهی در جهان اتخاذ شده است، افزود: پرداخت یارانه به تجار تا سال ۱۳۹۰ و به منظور توسعه حضور و معرفی توانمندی‌های صادراتی برقرار بود اما با توجه به رکود بوجود آمده در دولت دهم، پرداخت‌ها در این بخش متوقف شد و عملا حضور فعالان اقتصادی ایران از نظر کیفی و کمی در نمایشگاه‌ها کاهش چشم‌گیری پیدا کرد.

مدیر‌کل دفتر امور ترویج تجارت یادآور شد: در گذشته سالانه ۷ تا ۸ میلیارد تومان یارانه نمایشگاهی پرداخت می‌شد و این رقم، ۵۰ تا ۸۰ درصد هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه‌های خارج از کشور را تامین می‌کرد.

جلالی‌پور با تاکید بر اینکه دفتر امور ترویج تجارت بر آن است تا این طرح دوباره به جریان بیفتد، اظهار داشت: تهاتر فضای نمایشگاهی و تشویق حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی و مشارکت کشورهای خارجی در نمایشگاه‌های داخلی، از جمله برنامه های دفتر امور ترویج تجارت در دولت یازدهم است تا توانمندی‌‌های تولیدی و صادراتی کشور بیش از گذشته به جهانیان معرفی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری فراهم ‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز