خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت و معدن ایران:

۴۰ درصد از واحدهای صنعتی کشور فعال هستند

کد خبر : ۱۸۳۴۸۱

لازمه توسعه کشور و رفع مشکلات تصمیمات یکپارچه برای خروج از رکود و تورم موجود در جامعه است که امیدواریم دراین بین نقش تشکل ها پررنگ تر شود تا فعالان صنعتی بتوانند مستقیما در فرایند تصمیم سازی های مرتبط با این بخش از اقتصاد کشور بیش از پیش مشارکت کرده و از ظرفیت های فکری و اجرایی آنها در این مسیر استفاده بهینه شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: ۴۰ درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور فعالیت دارند و با این تعداد واحدهای فعال نمی‌توان به اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است، دست یافت.

به گزارش ایلنا، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در نشست با صنعتگران و معدن‌کاران استان مرکزی به مناسبت هفته صنعت و معدن با اشاره به مهمترین مشکل بخش صنعت اظهار کرد: مهمترین معضل ۷۰ درصد واحدهای صنعتی کمبود نقدینگی و مسائل مربوط به تسهیلات بانکی است.

وی افزود: به دنبال حل مشکلات این واحدها هستیم و در این زمینه جلساتی با سایر وزارتخانه های مرتبط و بانکها برگزار شده است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از دیگر مشکلات موجود واحدهای صنعتی را اعمال نشدن صحیح قانون معافیت های مالیاتی توسط ارگانهای مرتبط دانست و تصریح کرد: در این زمینه نیز جلسات مختلفی به منظور حل این مسائل برگزار شده است.

وی با اشاره به بهره های بالای بانکی گفت: صنعتگران با بهره‌های بانکی ۲۲ درصد و ارزش افزوده بیش از ۳۰ درصد و جرایم و بدهی‌های معوق چگونه فرصت رقابت در بازار جهانی را پیدا می کنند.

سهل آبادی افزود: صنعتگران از آنجایی که در دسترس هستند زودتر آب و برق آنها قطع می‌شود و با دارایی مواجه می‌شوند و این موارد، زیربنای اصلی در صنعت است و ما وظیفه داریم از شما حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: مقررشد بخشی از درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها صرف توسعه زیرساختها در شهرک های صنعتی ونیز کمک به صنایع کوچک شود که با اختصاص این اعتبارات شاهد تحول مناسبی در شهرک های صنعتی خواهیم بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به انتظار صنعتگران از دولت تدبیر و امید گفت: صنعتگران از دولت تدبیر و امید انتظار دارند در بخشودگی جرایم و معوقات که بر دوش صنعتگران است و صنعت را به سمت غرق شدن سوق می‌دهد، کمک کند.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های صنعت ایران، عمیق، مزمن و انباشته شده است افزود: این مشکلات به تازگی پدیدار نشده‌اند که به سادگی و به سرعت قابل حل باشند.

سهل آبادی تصریح کرد: لازمه توسعه کشور و رفع مشکلات تصمیمات یکپارچه برای خروج از رکود و تورم موجود در جامعه است که امیدواریم دراین بین نقش تشکل ها پررنگ تر شود تا فعالان صنعتی بتوانند مستقیما در فرایند تصمیم سازی های مرتبط با این بخش از اقتصاد کشور بیش از پیش مشارکت کرده و از ظرفیت های فکری و اجرایی آنها در این مسیر استفاده بهینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز