خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت:

بخش صنعت و معدن سهم ناچیزی از تسهیلات بانکی دارد / ابلاغ طرح حمایت از تولید به هیات وزیران

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۹۳۸

سرمایه‌گذاران علی‌رغم شرایط گدشته امروز امیدوارانه تلاش کردند که ضمن نزولی کردن نرخ تورم موجبات رشد صنعت را نیز فراهم آورند، به طوری که در سه ماهه ابتدایی امسال با رشد چشمگیر تولید در صنایع معدنی، غذایی و تولید خودروهای سبک بوده‌ایم.

در کنار دیپلماسی سیاسی که در وزارت خارجه در حال انجام است نقش بخش صنعت و معدن با فعال کردن دیپلماسی سیاسی ارتباطات گسترده‌ای را با دیگر کشورها ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا نعمت‌زاده صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن د ر محل سالن اجلاس سران اظهار داشت: دولت به طور مستمر در تلاش برای کنترل تورم و مهار آن است زیرا تداوم در این تورم به ضرر تولید کننده و مصرف کننده است.

وی با اشاره به سهم صنعت و معدن از تسهیلات بانکی در سال گذشته افزود: سهم این بخش تنها ۲۹ درصد بود، در حالیکه در شرایط متعارف این سهم همواره ۳۸ درصد بوده است.

وی با اشاره به تصمیمات هیأت وزیران در رابطه با کاهش یا رفع ۳۵ مورد از موانع تولید، گفت: لایحه حمایت از تولید با بهره گیری از کارشناسان اقتصادی و کمیسیون صنعت و معدن به هیات وزیرا ابلاغ شد.

نعمت زاده تصریح کرد: در کنار دیپلماسی سیاسی که در وزارت خارجه در حال انجام است نقش بخش صنعت و معدن با فعال کردن دیپلماسی سیاسی ارتباطات گسترده‌ای را با دیگر کشورها ایجاد کرده است.

نعمت زاده خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاران علی‌رغم شرایط گدشته امروز امیدوارانه تلاش کردند که ضمن نزولی کردن نرخ تورم موجبات رشد صنعت را نیز فراهم آورند، به طوری که در سه ماهه ابتدایی امسال با رشد چشمگیر تولید در صنایع معدنی، غذایی و تولید خودروهای سبک بوده‌ایم.

نعمت زاده با تأکید بر اهمیت حمایت از صادرات غیر نفتی، افزود: از سال ۹۰ تاکنون هیچ اعتباری برای صادرات پیش‌بینی نشده بود در حالیکه در صنوات قبلی شاهد اختصاص بوجه‌ای خاص برای تقدیر از تلاشگران اقتصادی بوده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف چگونگی تصفیه بدهی ارزی واحدهای تولیدی سخن، گفت و افزود: متأسفانه افزایش نرخ ارز و چگونگی تصفیه معوقات ارزی به یکی از معضلات اصلی صنعتگران تبدیل شده است که راهکارهای برای رفع آن در دست بررسی است.

وی همچنین سهم ناچیز بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: سال گذشته سهم این بخش از تسهیلات بانکی ۲۹ درصد بود. در حالیکه در شرایط متعارف این میزان ۳۸ درصد بود.

وزیر صنعت تصریح کرد: این وزارتخانه اهداف، سیاست و برنامه های عملیاتی در حوزه سیاست مقاومتی را اجرا خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز