خبرگزاری کار ایران

محمد حسین برخوردار در گفت‌وگو با ایلنا:

کشور نیاز به برند سازی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۸۲۳

متاسفانه سیاستگذاران در سالهای قبل نخواسته اند موضوعاتی نظیر مد و سلیقه نسل جوان را به رسمیت بشناسند و نتیجه چنین رویکردی تصاحب چراغ خاموش بازار پوشاک توسط برندهای زیر زمینی است که متاسفانه امروز گریبانگیر تولید وتجارت کشور شده است.

رییس مجمع واردات با استقبال از برنامه های دولت در خصوص تسهیل تجارت در کشور، نسبت به قاچاق در حوزه پوشاک هشدار داد.

محمد حسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص ترکیب کالاهای قاچاق در حوزه پوشاک گفت: ذات واردات کالای قاچاق و پنهانی، اندازه گیری و مطالعه مستقیم آن را با مشکل روبرو می کند و به همین دلیل بیشتر روش های اندازه گیری رایج، روش های تخمین غیرمستقیم این فعالیت ها است.

وی افزود: واقعیت آن است که وقتی فعالیت رسمی خصوصا در شرایط تورمی با هزینه بسیار بالا روبرو می شود، زمینه برای گسترش اقتصاد غیررسمی بیشتر می شود و این موضوع در خصوص برخی کالاها که مستعد قاچاق هستند از حساسیت بیشتری برخوردار است.

به گفته وی متاسفانه سیاستگذاران در سالهای قبل نخواسته اند موضوعاتی نظیر مد و سلیقه نسل جوان را به رسمیت بشناسند و نتیجه چنین رویکردی تصاحب چراغ خاموش بازار پوشاک توسط برندهای زیر زمینی است که متاسفانه امروز گریبانگیر تولید وتجارت کشور شده است.

برخوردار اضافه کرد: در خصوص قاچاق کالاهایی نظیر پوشاک، تنها راه حل اقتصاد کشور، ایجاد شوق های لازم برای بازپروری برندهای ایرانی و شناسنامه دار شدن برندهای خارجی است.

وی ادامه داد: هر چند ریشه تجارت غیر رسمی پوشاک به گذشته ها باز می گردد ولی در مقطع زمانی که کشور با نوسانات ارزی و فشار تحریم ها مواجه بود، بازار با ضعیف شدن واردکنندگان قانونی و شناسنامه دار و در مقابل توانمند شدن افرادی که بدون هیچ گونه محدودیتی و بدون رعایت ضوابط و استانداردهای لازم و بدون ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی های معتبر، اقدام به واردات غیر قانونی کالای مورد نیاز مردم می کنند، مواجه بوده است.

عضو هیات رییسه اتاق تهران افزود: مسلما فرصت طلبانی که تجارت خود را بر پایه واردات زیرزمینی و قاچاق بنا کرده اند، بدلیل آن که محدودیتی در مقابل خود نمی بینند، بیشترین بهره برداری را از فضای راکد در تجارت کشور می برند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز