خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران؛

مناسبات اقتصادی ایران و قزاقستان افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۸۸۸

از ابتدای استقلال قزاقستان حضور ایران در فعالیت‌های اقتصادی این کشور مطلوب بوده است البته در طول این سال‌ها با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که تا حدودی بر مناسبات اقتصادی اثر گذار بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با اشاره به جذابیت اقتصاد کشور قزاقستان بر لزوم افزایش مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشستی مشترک با هیات بازرگانی کشور قزاقستان با اشاره به اینکه کشور قزاقستان در محافل بین المللی با استقلال رای همواره به جمهوری اسلامی نگاه مثبتی داشته است اظهار داشت: این کشور در آسیای مرکزی با پتانسیل اقتصادی بالا و تنوع فوق العاده به کشوری جذاب در منطقه بدل شده است.

وی افزود: قزاقستان بعد از استقلال در زمینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با سرعت روبه جلو حرکت می‌کند.

شافعی تصریح کرد: روابط اجتماعی و فرهنگی قزاقستان با ایران به لحاظ تشابه از دوره کهن تا به امروز باعثایجاد رابطه عاطفی میان دو کشور شده است که این مهم زمینه را برای حرکت اقتصادی دو کشور فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: از ابتدای استقلال قزاقستان حضور ایران در فعالیت‌های اقتصادی این کشور خوب بوده است البته در طول این سال‌ها با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که بر مناسبات اقتصادی اثر گذار بود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط برای افزایش مناسبات اقتصادی فراهم شده است، خاطر نشان کرد: حرکت توفیق آمیز قزاقستان در توسعه بخش خصوصی و انتقال اقتصاد از دولت به بخش خصوصی و همچنین رشد مناسب اقتصادی این کشور باعثشده است که اقتصاد قزاقستان جذاب شود.

شافعی تاکید کرد: حضور هیات قزاق نشانه اراده این کشور برای بالا بردن سطح اقتصادی است و ایران نیز از این مسئله استقبال می‌کند.

وی در ادامه از سفیر کشور قزاقستان که در جلسه حضور داشت خواست که نسبت به تسریع در روند صدور روادید برای تجار ایرانی اقدام کند زیرا تاکنون در این خصوص مشکلات فراوانی وجود داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز