خبرگزاری کار ایران

ویزر صنعت:

اصناف باید دارای بانک، بیمه و مراکز آموزشی باشند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۴۶

بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی در دنیا به صورت زنجیره‌ای فعالیت می‌کنند و صنوف تولیدی ما نیز می‌توانند با تجمیع، به صادرکنندگان و واردکنندگان عمده تبدیل شوند و در صادرات غیر نفتی نقش آفرینی کنند.

وزیر صنعت، اصناف را متولی اصلی ساماندهی نظام توزیع در کشور دانست و گفت: اصناف باید دارای بانک، بیمه و مراکز آموزشی باشند.

رئیس مرکز اصناف: هم‌اکنون حدود سه میلیون واحد صنفی و ۸۳۰۰ اتحادیه صنفی و ۴۰۰ اتاق اصناف داریم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست " اصناف و اقتصاد مقاومتی " که با حضور روسای اصناف سراسر کشور برگزار شد گفت: بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی در دنیا به صورت زنجیره‌ای فعالیت می‌کنند و صنوف تولیدی ما نیز می‌توانند با تجمیع، به صادرکنندگان و واردکنندگان عمده تبدیل شوند و در صادرات غیر نفتی نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به گستردگی اصناف بر نقش آنان در تامین نیازمندیهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی و توزیعی تاکید کرد.

نعمت زاده افزود: در این چند ماه روی کار آمدن دولت جدید و با حمایت همه اقشار مردم آرامش نسبی در جامعه بوجود آمده که حاکی از همکاری و تلاش همه اصناف است.

وی گفت: مردم با تک تک کارخانجات و تجار و.. در ارتباط نیستند و معمولا ارتباطشان با اقتصاد و تجارت از طریق اصناف و به منظور تامین نیازمندی ها است.

نعمت زاده تصریح کرد: مشتری مداری جزو اخلاق و رفتار و عادات اصناف شده است و باعثخیر و برکت است.

وی همچنین با اشاره به رشد منفی بخش صنعت در سال ۹۱ گفت: رشد منفی به معنای عقب گرد در تمامی زمینه هاست و سال گذشته نیز کم و بیش همین بوده و امیدواریم از اول امسال شاهد روند رو به رشد تولید و فعالیتهای اقتصادی و تولید ناخالص ملی باشیم.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت سال ۹۱ تنها سالی بود که اقتصاد کشور رشد منفی صادرات را تجربه کرد و با تلاش و جبران این کمبود، رشد چند دهم درصدی صادرات در سال گذشته عاید کشور شده است.

وی ادامه داد: اصناف باید بانک اصناف و بیمه اصناف و مراکز آموزشی داشته باشند.

در این نشست مجتبی خسروتاج نیز گفت: از فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی۴ محور به بازرگانی داخلی مرتبط است و اصناف در این زمینه می توانند نقش کلیدی داشته باشند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت افزود: نظام توزیع ما شفاف نیست و با کمک اتحادیه ها و اصناف باید مشکلات را پیدا کرده و آن را حل کنیم.

خسروتاج بر آموزش واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: استفاده از تجربیات جهانی و حل مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده باید با کمک خود اصناف اتفاق بیفتد.

مجتبی خسروتاج اضافه کرد: برترین سرمایه اقتصاد نیروی انسانی است و باید امیدوار باشیم با همین سرمایه فضا برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهیا شود.

در ادامه رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تشکلهای صنفی مشارکت فعال و موثری در تولید داشته باشند و تولید افزایش یابد و فضای کسب و کار و قوانین در بخش خصوصی اصلاح شود.

محمد حسن نکویی مهر بر مشتری مداری و شفافیت و روان‌سازی در نظام توزیع و نظارت بر اصناف و نیز همکاری و تعامل سازنده با دولت تاکید کرد.

وی افزود: برای تحقق استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌ها باید برنامه داشته باشیم و اولین نیاز اصناف و تشکل‌های صنفی برای فعالیت‌های توسعه‌ای نیاز به راهبرد است.

نکویی‌مهر ادامه داد: صنوف بدنه اصلی نظام توزیع کالا در کشور هستند و باید نقش اساسی در شفاف سازی نظام توزیع، قیمت گذاری و روزآمد سازی شیوه های نظارت بر بازار ایفا کنند.

به گفته وی ۲۲ درصد از واحدهای صنفی تولیدی هستند و حدود ۱۷ تا ۱۹ درصد از تولید ناخالص داخلی به فعالیت‌های صنفی اختصاص دارد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۳ میلیون واحد صنفی و ۸۳۰۰ اتحادیه صنفی و ۴۰۰ اتاق اصناف در کشور وجود دارد و حدود ۶.۵ میلیون اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: باید دیدگاه‌های رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی از طریق اصناف پیاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز