خبرگزاری کار ایران

رییس مجمع واردات تاکید کرد:

هدر رفت ارز با واردات اجناس دست دوم

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۱۶۰

برای این گونه کالاهای مستعمل ردیف تعرفه‌ای تعیین نشده است و اکثر این کالاها از مبادی غیر رسمی وارد کشور می شود.

رییس مجمع واردات گفت: واردات اجناس دست دوم موجب هدر رفت ارز می‌شود.

محمد حسین برخوردار، رییس مجمع واردات در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص واردات اجناس دست دوم اظهار داشت: برای این گونه کالاهای مستعمل ردیف تعرفه‌ای تعیین نشده است و اکثر این کالا‌ها از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به واردات ماشین‌های معدنی که اغلب دست دوم هستند، گفت: با توجه به اینکه این گونه ماشین‌ها در اختیار شرکت‌های بزرگ اروپایی هستند و ما نیز در شرایط تحریمی بسر می‌بریم واردات ماشین‌های معدنی دست دوم بلامانع است.

رییس مجمع واردات تصریح کرد: ماشین آلات سنگین طول عمر بالاتری دارند و قطعات یدکی آن‌ها نیز اغلب از طریق تراش دادن فلزات تامین می‌شود و بیشتر قطعات این گونه ماشین‌ها مکانیکی است تا الکترونیکی.

برخوردار در ادامه با اشاره به هدر رفت ارز در واردات لوازم خانگی دست دوم و کامپیو‌تر افزود: بنده مخالف صد درصد واردات این گونه کالا‌ها هستم زیرا این قبیل از کالا‌ها در ‌‌نهایت به ضرر مصرف کننده است.

به گزارش ایلنا، هرسال بیش از دومیلیارد دلار کالای دست دوم به کشور وارد می‌شود، بسیاری ازاین کالاهای بازرگانی به گونه غیرقانونی به کشور وارد می‌شوند که اثرهای منفی بر تولیدات کشور وارد می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز