خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه چای در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

جرقه جایگزینی چای ایرانی با نوع وارداتی آن زده شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۸۶۳

در صورت ادامه روند حمایتی دولت از چایکاران و صنعت چای، تولیدکنندگان قادر به تولید چای با کیفیت خواهند بود که این اتفاق اسقبال مردم را به دنبال خواهد داشت.

رییس اتحادیه چای افزایش قیمت برگ سبز چای را به ۱۸۰۰ و ۱۰۰۰ تومان، اولین گام به سوی جایگزینی چای ایرانی با چای واردتی عنوان کرد.

ایرج هوسمی رییس اتحادیه چای در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تایید افزایش قیمت برگ سبز درجه از ۱۲۰۰تومان به ۱۸۰۰تومان و درجه دو از ۶۵۰ تومان به ۱۰۰۰تومان اظهار داشت: این اتفاق دریچه امیدی را به سوی چای‌کاران باز کرد و علاوه بر تشویق آن‌ها موجب وسعت بخشیدن باغ‌های چایع افزایش میزان و کیفیت محصول و آبادی باغ‌ها خواهد شد.

وی در خصوص زمان اجرای این ابلاغیه گفت: زمان برداشت برگ سبز از یک ماه درگر شروع می‌شود که پرداخت ان‌ها با قیمت‌های جدید صورت خواهد گرفت.

رییس اتحادیه چای با اشاره به اینکه این حرکت گامی به سوی جایگزین شدن چای وارداتی با چای ایرانی است افزود: در صورت ادامه روند حمایتی دولت از چایکاران و صنعت چای، تولیدکنندگان قادر به تولید چای با کیفیت خواهند بود که این اتفاق اسقبال مردم را به دنبال خواهد داشت.

هوسمی تصریح کرد: عدم استقبال از چای ایرانی به دلیل عرضه این محصول باکیفیت نامناسب بوده است و علت آن را باید در اقتصاد چای و بی‌اهمیتی دولت‌های قبل می‌توان جستجو کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز