خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره یکی از کارخانجات فولادی در گفتگو با ایلنا:

مصرف فولاد در داخل کشور به حداقل رسیده است

کد خبر : ۱۵۴۴۵۰

به جای خام فروشی زیرساخت های صنایع فولادی را فراهم کنیم.

رییس هیات مدیره یکی از کارخانجات فولادی گفت: مصرف فولاد در داخل کشور به دلیل کاهش ساخت و سازها و راکد بودن طرح های عمرانی دولت به حداقل رسیده است.

جهانبخش شکری، رییس هیات مدیره ذوب آهن بیستون در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت صنایع فولادی در سال ۹۳ اظهار داشت: هم اکنون تقاضای فولاد در داخل کشور به شدت کاهش یافته و طرح های عمرانی دولت راکد مانده و به نظر می رسد در سال جدید صنعت فولاد چشم انداز روشنی نداشته باشد.

وی افزود: همچنین واردات فولاد نیز کاهش یافته و دیگر توجیه اقتصادی ندارد و این موضوع نیز بدلیل کاهش ساخت و ساز ها است.

شکری با بیان اینکه باید به جای خام فروشی زیرساخت های صنایع فولادی را فراهم کنیم تصریح کرد: ضرورت دارد تولید آهن اسفنجی، شمش فولاد و اسلب در برنامه ها باشد تا دیگر نیازی به واردات این اقلام نداشته باشیم.

این فعال حوزه فولاد خاطر نشان کرد: طی روزهای اخیر نرخ فولاد کاهشی شده این در حالی است که نرخ شمش فولاد تا ۱۸۵۰ تومان نیز رسیده بود.

وی در خاتمه گفت: با شرایطی که در داخل کشور به دلیل عدم تقاضای محصولات فولادی بوجود آمده در صورتی که از صادرات فولاد نیز جلوگیری شود و مسائلی مانند عوارض و بروکراسی های دست و پا گیر مطرح شود در سال جدید با مشکل روبرو می شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز