خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

افت تولید و از دست دادن بازارهای صادراتی ارمغان وضع عوارض صادراتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۳۷

یکی از اصلی‌ترین اتفاقاتی که رخ خواهد داد توقف اکتشاف و سرمایه گذاری در بخش سنگ آهن خواهد بود که منجر به بیکاری وسیعی در این حوزه خواهد شد.

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن گفت: با وضع عوارض صادراتی سنگ آهن نه تنها تولید این محصول در کشور با کاهش روبرو می‌شود بلکه بازارهای جهانی سنگ آهن که به سختی حاصل شده است از دست می‌رود.

مهرداد اکبریان، رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جلسه فعالین حوزه سنگ آهن با جعفر سرقینی، معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این جلسه با حضور استخراج کنندگان، پژوهشگران و صادرکنندگان سنگ آهن برگزار شد و تبعات وضع عوارض صادراتی سنگ آهن نیز از سوی فعالین در این حوزه مطرح شد.

وی با اشاره به برخی از تبعات وضع عوارض صادراتی سنگ آهن افزود: یکی از اصلی‌ترین اتفاقاتی که رخ خواهد داد توقف اکتشاف و سرمایه گذاری در بخش سنگ آهن خواهد بود که منجر به بیکاری وسیعی در این حوزه خواهد شد.

اکبریان خاطر نشان کرد: البته راهکارهایی نیز در این جلسه از سوی بخش خصوصی مطرح شد به عنوان مثال تشکیل شورای معدن و فولاد و بررسی فعالیت‌های معدنی در این شورا و نیز احداثواحد فراوری کنسانتره و گندله از سوی معدنکاران و از بین بردن فاصه موجود بین این دو بخش از پیشنهاداتی بود که عنوان شد.

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن تصریح کرد: همچنین تشکیل صندوق سرمایه گذاری توسعه معادن به عنوان بازوی حمایتی معدن کاران از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند موثر باشد و به عنوان پیشنهاد بعدی مطرح شد.

وی گفت: با وضع عوارض صادراتی سنگ آهن نه تنها تولید این محصول در کشور با کاهش روبرو می‌شود بلکه بازارهای جهانی سنگ آهن که به سختی حاصل شده است نیز از دست می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز