خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت کارخانجات سیمان لامرد خبر داد:

تولید در کارخانه سیمان لامرد به علت قطع گاز متوقف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۲۳

متاسفانه برخوردی که با صنعت استان فارس می‌شود نه تنها موجب توسعه صنعت فارس نمی‌شود، بلکه موجب نابودی صنایع موجود نیز می‌شود.

ایلنا: تولید سیمان در کارخانه سیمان لامرد به علت قطع گاز متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مدیر عامل شرکت کارخانجات سیمان لامرد با اعلام این خبر گفت: در حالی که در کشور شرایط خاص ناشی از تحریم حاکم است و رهبر معظم انقلاب نیز به همین منظور امسال را سال حماسه اقتصادی نامگذاری فرموده‌اند و از طرفی در شرایطی که استان فارس از نظر بیکاری در رتبه‌های بالای کشور قرار دارد و تنها راه حل معضل بیکاری، توسعه صنعت و ایجاد اشتغال است؛ متاسفانه برخوردی که با صنعت استان فارس می‌شود نه تنها موجب توسعه صنعت فارس نمی‌شود، بلکه موجب نابودی صنایع موجود نیز می‌شود.

ابراهیم غلامزاده با یادآوری اینکه عمده گاز مصرفی کشور از طریق استان فارس و شرکت گاز پارسیان تامین می‌شود ادامه داد: این در حالی‌ست که ساعت ۹ صبح روز دوشنبه هفته گذشته(۱۸ آذرماه) شرکت گاز استان فارس اعلام کرد که تا ساعت ۱۲‌‌ همان روز گاز کارخانه قطع خواهد شد و از سوخت جایگزین استفاده شود و این اولتیماتوم در شرایطی صادر شد که هیچ‌گاه سابقه نداشته آذر ماه که هنوز سرمای هوا آغاز نشده، گاز قطع شود. ضمن اینکه مواد تنظیمی اگر برای پخت با انرژی حاصل از گاز تنظیم شده باشد، دیگر امکان تغییر سوخت در بازه زمانی سه ساعته وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در خصوص معدن سیمان لامرد نیز باید گفت که در حالت عادی، سولفات بسیار بالایی دارد و همین میزان سولفات بالا در سوخت مایع(مازوت) تولید را با مشکل مواجه می‌کند. همچنین به علت ضعف ناوگان حمل و نقل و فاصله زیاد کارخانه سیمان لامرد با پالایشگاه، امکان حمل ۳۰۰ هزار تن مازوت به صورت روزانه وجود ندارد و ادامه این روند قطعا باعثتشدید مشکلات می‌شود.

وی افزود: حال این سوال پیش می‌آید که چرا در شرایطی که کارخانه ۳۸۰۰ تنی سیمان لامرد در حال تولید ۴۳۰۰ تن کلینکر بوده، باید با این مشکل مواجه شود و به نحوی مورد ضربه قرار گیرد که نتواند تا ده روز آینده تولید بهینه‌ای داشته باشد؟

غلامزاده به این نکته هم اشاره کرد که از دید آماری باید گفت که تا قبل از قطع گاز، کارخانه سیمان لامرد با تولید روزانه ۴۳۰۰ تن و تحویل و صادرات حدود ۷۰۰۰ تن سیمان و کلینکر در حال رکورد زنی بود، ولی متاسفانه شرگت گاز استان فارس این روند تولید را که به نفع صنعت استان بود را با خلل مواجه نموده است.

وی افزود: در کنار این اتفاق ناخوشایند باید به این نکته نیز اشاره کرد که متاسفانه صنعت و معدن استان فارس چند ماه است که متولی خاصی ندارد و با سرپرستی اداره می‌شود و سایر مدیران استانی نیز حساسیت خاصی در قبال این معضل نشان نمی‌دهند و ظاهرا توقف یا رکود تولید، برای مسوولین استانی اهمیتی ندارد و این روند رفتار از جانب ایشان با شعارهای داده شده توسط آن‌ها همخوانی و سنخیت ندارد.

مدیر عامل شرکت کارخانجات سیمان لامرد با تاکید بر اینکه تنها صنعت بزرگ استان فارس که باعثرونق و اشتغال شده و توان صادراتی خوبی را به استان بخشیده، همین صنعت سیمان است اضافه کرد: در حالیکه امکان گسترش و توسعه این صنعت، موجب پیشرفت استان نیز خواهد شد، اما آنچنان که باید و شاید به صنعت سیمان پرداخته نشده است و حمایت نمی‌شود.

غلام‌زاده با طرح این سوال که مگر این استان چقدر صنعت دارد که چنین صنعت بزرگی را مورد بی‌مهری قرار می‌دهند تصریح کرد: متاسفانه دید جزیره‌ای به امور و اهمیت نداشتن بخش‌های دیگر فارس برای ادارات و سازمان‌های استان علت اصلی مشکلات است.

وی بیان داشت: در این اوضاع و احوال، بانک‌ها نیز بدون توجه به مشکلات موجود، به دنبال وصول مطالبات خود هستند و شرکت‌های برق، گاز، دارایی، مالیات و اداراتی مانند راه و حمل و نقل و… نیز برایشان اهمیت ندارد که تولید در چه وضعیتی است و فقط مشکلات مجموعه خود را می‌بینند.

وی گفت: باید به این نکته اشاره کرد که علی رغم تمامی مشکلات مطرح شده، حداقل انتظار در مورد کارخانه سیمان لامرد فارس، چند روز فرصت و مهلت برای تغییر مواد خود با سوخت مازوت بود که این حداقل خواسته نیز مورد اجابت قرار نگرفت و سیمان لامرد را با مشکلات فراوانی رو به رو ساخت.

مدیر عامل شرکت کارخانجات سیمان لامرد در پایان به تماس تلفنی نماینده لامرد با مدیرعامل شرکت گاز استان فارس اشاره نمود که طی آن مقرر شد تا ۱۰ روز فرصت برای تغییر مواد به کارخانه سیمان لامرد داده شود و نکته قابل تامل آنکه یک ساعت پس از آن تماس تلفنی، گاز قطع شده و هیچ یک از مسوولین شرکت گاز استان فارس جوابگوی تلفن برای پاسخویی نیستند و حتی وقت ملاقاتی را برای مذاکره و حل این مشکل به کارخانه سیمان لامرد نداده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز