خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه باغداران درگفتگو با ایلنا:

قیمت تمام شده میوه با نرخ فروش در بازار هماهنگی ندارد / عدم تنظیم بازار محصولات باغی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۲۷

باید شرایطی فراهم شود که قیمت تمام شده محصول و نرخ بازار توجیه اقتصادی داشته باشد و همچنین بازارهای هدف صادراتی برای مازاد تولید محصولات تعریف شود تا سرمایه‌گذار بخش باغبانی دچار خسارت نشود.

رئیس اتحادیه باغداران عدم تنظیم بازار محصولات باغی به لحاظ میزان عرضه و تقاضا، عدم تطابق قیمت تمام شده میوه با نرخ بازار و همچنین عدم برنامه ریزی مناسب برای صادرات محصولات باغی را از جمله مشکلات باغداران برشمرد.

مجتبی شادلو رئیس اتحادیه باغداران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: در سال جاری وضعیت برداشت محصولات باغی به لحاظ کیفیت و کمیت مناسب بود و از نظر نیاز داخلی بازار اشباع بوده و تاکنون کمبودی وجود نداشته است.

وی عدم تامین تخصیص بودجه کافی در بخش تهیه کود میکرو و سموم دفع آفات را از جمله مشکلات باغداری کشور برشمرد و افزود: عدم تنظیم بهینه بازار محصولات باغی، باغداران را با مشکلاتی مواجه کرده به نحوی که قیمت تمام شده با نرخ فروش در بازار هماهنگی ندارد.

شادلو با اشاره به اینکه تولید محصولات باغی از میزان مصرف داخلی فراتر رفته، خاطرنشان کرد: کشور ما ممکن است در تولید محصولات زراعی و استراتژیک با کمبود مواجه باشد اما در زمینه محصولات باغی میزان تولید بیش از تقاضا بوده و نیاز به صادرات این محصولات داریم.

وی اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود که قیمت تمام شده محصول و نرخ بازار توجیه اقتصادی داشته باشد و همچنین بازارهای هدف صادراتی برای مازاد تولید محصولات تعریف شود تا سرمایه‌گذار بخش باغبانی دچار خسارت نشود.

رئیس اتحادیه باغداران گفت: در زمینه اختصاص یارانه به نهاده‌های دامی که شامل تهیه بذر، کود، سموم دفع آفات، ضدعفونی کنندگان بذر و نهالستان‌ها می‌شود باید برای کودهای ماکرو و میکرو نیز ردیف خاص بودجه‌ای درنظر گرفته شود و با در نظر گرفتن کلیات اولویت‌بندی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز