خبرگزاری کار ایران

مدیر انتشارت بیگی در گفتگو با ایلنا:

گرفتاری‌های دولت مهم‌تر از حل مشکل فرهنگ است…

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۸۹۲

طی یکسالی که از دولت جدید می‌گذرد ما حرکت ملموسی برای تغییر وضعیت نشر مشاهده نکردیم. در سال گذشته به علت شرایط نا‌مساعد بازار نشر فقط دو کتاب منتشر کرده‌ایم.

مدیر انتشارت بیگی گفت: گویا دولت درگیری‌ها و گرفتاری‌های مهم‌تر و واجب‌تر از حل مسائل فرهنگی دارد.

حمیدرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در باره وضعیت نشر و کتاب گفت: وضعیت بازار نشر و کتاب اصلا خوب نیست. مردم درگیر مشکلات اولیه زندگی خود هستند و قدرت خرید کتاب را ندارند.

وی ادامه داد: اگر این وضعیت ادامه داشته باشد جامعه‌ای مرده‌ای خواهیم داشت، زیرا ملتی که مطالعه نداشته باشد چطور می‌تواند رو به بهبود و پیشرفت حرکت کند.

وی با بیان اینکه طی یکسالی که از دولت جدید می‌گذرد ما حرکت ملموسی برای تغییر این وضعیت مشاهده نکرده‌ایم؛ عنوان کرد: به علت شرایط نا‌مساعد بازار و نشر طی سال گذشته فقط دو کتاب منتشر کرده‌ایم.

بیگی ادامه: دراین وضعیت دولت تنها در صورتی می‌تواند برای بهبود این شرایط کمک کند که بخواهد و بتواند بودجه مناسبی برای حل مشکلات نشر و بازار کتاب اختصاص دهد اما در این شرایط و اوضاع کشور اولویت کار دولت چیزهای دیگری است.

وی اضافه کرد: در این فضا اختصاص بودجه‌های محدود آن هم به صورت خرید کتاب از ناشران خاص تأثیر قابل ملاحظه‌ای در روند عمومی صنعت نشر نخواهد داشت.

مدیر انتشارات بیگی در پاسخ به این سوال که آغاز این روند وضعیت رکود را از چه زمانی می‌دانید؛ گفت: قطع یارانه کاغذ در دولت قبلی و افزایش قیمت آن باعثکاهش قدرت اقتصادی ناشران و مردم شد و سرمایه در گردش یک ناشر ظرف چند ماه به یک چهارم رسید.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در چند سال اخیر ناشران و کتاب فروشان درگیر آن بوده‌اند اجرایی نشدن بحت معافیت مالیاتی بوده است.

وی ادامه داد: ناشران بار‌ها به اتحادیه مراجعه کرده و درخواست بررسی این موضوع را به صورت التماسنامه و خواهشنامه نه اعتراضنامه ارایه داده‌اند وی گویا آقایان از ترس از دادن موقعیت و جایگاه خود این موضوع را پیگیری نمی‌کنند.

بیگی درپایان گفت: با تمام مشکلاتی وجود دارد ما همچنان امیدوارم به حل مشکلات صنعت نشر و بازار کتاب در آینده نزدیک هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز