خبرگزاری کار ایران

لیلاز در گفتگو با ایلنا:

باید از تمامی خودروسازان دنیا دعوت کنیم / هر چه زودتر سیاست‌گذارییها تصحیح شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۷۹

وقتی قدرت خرید مردم کاهش یافته است موضوعات مهمتری همچون قیمت‌گذاری خودرو نسبت به حضور و یا عدم حضور خودروسازان جهانی وجود دارد که باید به آنها پرداخت / ثابت نگه داشتن قیمت خودرو طی مدت متمادی باعثمی شود که خودروساز برای پوشش سود خود بدنبال قطعات کم کیفیت‌تر باشد.

یک کارشناس صنعت خودرو دانش فنی موجود در تولید خودرو داخلی را کافی توصیف کرد و اظهار داشت: برای مذاکره و همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا نباید رایزنی‌ها را محدود به چند خودروساز کرد و ضروری است تا فرصت‌های همکاری با تمام خودروسازان مطرح جهان مورد ارزیابی قرار گیرد.

سعید لیلاز در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: مشکل اصلی صنعت خودرو سیاست گذاری‌های دستوری و دولتی این صنعت است، برای جهش این صنعت و رقابت در کلاس جهانی باید در بسیاری از سیاست‌ها بازنگری کرد.

وی گفت: قرارداد های قبلی با خودروسازان بزرگ کشور اشکالات عمده‌ای نداشته است و اعمال مواد فورس ماژور از سوی دولت ‌ا باعثکاهش همکاری بین خودروسازان ایرانی و خارجی شده است.

وی با بیان اینکه در کنار ورود و همکاری های جدید بین خودروسازان ایران و جهان باید بدنبال ایجاد تمهیدات موثر در کسب و کار تولید خودرو بود تاکید کرد: وقتی قدرت خرید مردم کاهش یافته است موضوعات مهمتری همچون قیمت‌گذاری خودرو نسبت به حضور و یا عدم حضور خودروسازان جهانی وجود دارد که باید به آنها پرداخت.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اثرات مطلوب همکاری با خودروسازان مطرح جهانی افزود: با توجه به غیبت یک ونیم ساله خودروسازان جهانی در کشور تا به ثمر رسیدن نتایج همکاری با آنها و استقبال مردم از تولیدات خودروسازان داخلی فاصله زیادی وجود دارد و حتماً باید برای نتیجه‌گیری بهتر از این موضوع زمینه سازی های متعددی در سطوح مختلف بوجود آورد.

لیلاز تاکید کرد: مشکل اصلی صنعت خودرو تکنولوژی نیست، چرا که با بررسی بخش‌های مختلف در حوزه خودرو در میابیم که تکنولوژی ساخت خودرو در ایران مدتها در دسترس بوده و باید هر چه زودتر به تصحیح سیاست‌گذاری در این حوزه پرداخت.

وی با انتقاد از قیمت گذاری دستوری دولت خودرو گفت: ثابت نگه داشتن قیمت خودرو طی مدت متمادی باعثمی شود که خودروساز برای پوشش سود خود بدنبال قطعات کم کیفیت‌تر باشد.

سعید لیلاز تصریح کرد: برای همکاری با خودروسازان جهانی باید از تمامی خودروسازان دعوت کرد تا همکاری‌های خود را با ایران گسترش دهند تا مصرف کنندگان داخلی را با سبد خرید گسترده در بازار خودرو همراه کنیم.

این فعال اقتصادی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو کشور این اقدام را در شرایط فعلی مثبت ارزیابی کرد و افزود: این همایش در شرایط کنونی می‌تواند عامل موثری در کاهش هر چه بیشتر تحریم‌ها و غلبه بر آنها باشد.

وی با بیان اینکه خودروسازان داخلی شناخت خوبی از شرکای خارجی خود دارند و به راحتی می توانند در همکاری های خود قراردادهای مطلوبی را انعقاد کنند تاکید کرد: چه این همایش برگزار شود و چه نشود نمی توان از مشکلات موجود در فضای سیاست گذاری خودرو براحتی گذر کرد و باید با دیدگاه کارشناسانه بدنبال جذب سرمایه‌گذاری های خارجی در این حوزه بود.

کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو ایران نهم آذرماه جاری در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برپا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز