خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

عدم حمایت از صنعت دخانیات منجر به افزایش قاچاق شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۸۲

شرکت دخانیات برای رقابت و تامین نیاز داخل ناچار است که دستگاههای کهنه و قدیمی را کنار گذاشته و از دستگاههای جدید با فناوری به روزتر استفاده کند.

شرکت دخانیات برای رقابت و تامین نیاز داخل ناچار است که دستگاههای کهنه و قدیمی را کنار گذاشته و از دستگاههای جدید با فناوری به روزتر استفاده کند.

به گزارش ایلنا، قاضی پور که از شرکت دخانیات و خطوط تولید بازدید کرد، با بیان این مطلب افزود: همگان بر این باور اعتقادی قلبی و ایمانی داریم که در سایه دولت اسلامی و فرمایشات پیامبران الهی تا قبل از خشک شدن عرق کارگر باید دستمزد او پرداخت شود که امروز در دخانیات همین اتفاق می‌افتد در واقع اقداماتی که در رفاه و مسائل معشیتی کارکنان این شرکت اتفاق می‌افتد، مصداق کامل این سفارش الهی است.

وی با تشکر از زحمات مدیرعامل دخانیات در پرداخت حقوق به موقع، پاداش و مزایا به کارکنان شرکت دخانیات تصریح کرد: کارکنان این شرکت باتوجه با دریافتی حقوق و مزایا دیگر نیازی به شغل دوم نداشته و می‌توانند با تغییرات بوجود آمده در دریافتی‌های مالی به راحتی نیاز خانواده خودرا در سطح متوسط برآورده کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به ۴ محور اصلی برای فعالیتهای شرکت دخانیات، عدم حمایت از این صنعت را حمایت از قاچاق دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجم تبصره ۳ ماده ۱۰۲ دولت را مکلف کرده است تا اقدامات لازم را مشتمل بر کاهش مصرف و تولید سیگار خارجی معتبر با نشان تجاری در داخل کشور مشروط بر تعهد شرکت خارجی مذبور و عدم وارد ات را به عمل آورد به نحوی که تا پایان برنامه توازن تولید داخل با مصرف صورت گیرد.

وی؛ دومین محور را بازسازی و نوآوری دستگاههای تولیدی شرکت برشمرد و گفت: شرکت دخانیات برای رقابت و تامین نیاز داخل ناچار است که دستگاههای کهنه و قدیمی را کنار گذاشته و از دستگاههای جدید با فناوری به روزتر استفاده کند.

قاضی پور با اشاره به عدم پراکندگی خطوط تولید در سراسر کشور تصریح کرد: سومین محور مهم توازن در تقسیم و راه‌اندازی خطوط تولید در تمام نقاط کشور است به این معنا که نباید یک استان دارای خطوط تولیدی بسیاری باشد ولی استان دیگر از آن محروم باشد در واقع با نگاه به موقعیت جغرافیایی و مزایای استانها باید در خصوص تصمیگیری منطقی صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع محور چهارم را همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و شرکت دخانیات در امر تحقیقات کشاورزی توتون خواند و تصریح کرد: سالانه میلیونها دلار ارز در جهت واردات توتون از کشور خارج می‌شود که باید با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و محققین و کارشناسان شرکت دخانیات، عمل آوری بذر اصلاح شده توتون در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امروز در برخی از نقاط کشورمان کاشت توتون یک شغل خانوادگی و به نوعی اشتغال‌زایی است که باید این مسئله نیز مورد حمایت قرار گیرد.

قاضی پور با بیان اینکه مدافع مصرف سیگار نیستم ولی تا زمانی که مصرف هست تولید هم باید باشد، تاکید کرد: درحال حاضر تولید داخل حدوداٌ نصف مصرف است و مابقی یا از طریق واردات و یا قاچاق وارد کشور می‌شود این درحالی است که بنابر اعلام گزارش گمرگ آمار واردات سیگار در ابتدای سال جاری ۴۰ درصد کاهش د اشته است بنابراین مابقی نیاز داخل قطعا در اختیار قاچاق قرار خواهد گرفت که عدم برنامه‌ریزی برای این قضیه مهم خیانت است.

قاضی پور با هشدار درخصوص مضرات بهداشتی و امنیتی قاچاق سیگار تاکید کرد: سیگار تولیدی داخل با نظارت کامل تولید می‌شود اما سیگارهای قاچاق که وارد می‌شوند جدا از خروج میلیون‌ها دلار ارز، استاندارد نبوده و از لحاظ بهداشتی و سلامتی زیان‌های فراوانی را به دنبال دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برخیها به خاطر منافع شخصی چشم خود را بر حقیقت اقتصاد دخانیات بسته‌اند، گفت: قاچاقچیان می‌خواهند که به هیچ عنوان در ایران کارخانجات تولید سیگار نباشد تا به اهداف خود در بهره‌برداری از سود میلیاردی بازار مصرف ایران برسند بنابراین با استفاده از فضاسازی علیه صنعت دخانیات کشور سالانه بیش از هزار میلیارد سود از مصرف ایران بدون دادن عوارض و مالیات برداشت می‌کنند.

وی تاکید کرد: در کمیسیون صنعت، معدن و تجارت تلاشمان این است که برنامه پنج ساله در خصوص صنعت دخانیات اجرا شود. البته اعتقاد قلبی ما این است که سیگار مصرف نشود ولی ناچاراً این کار انجام می‌شود. ما باید مصرف داخل را در داخل با نظارت کامل انجام بدهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز