خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خبر داد؛

ذخیره‌سازی ۸۲۰هزار تن کود در انبارهای امانی و وزارت جهاد کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۲۹

در راستای حمایت از کشاورزان تنوع کودی را به ۱۰ نوع کود رسانده‌ایم و در حال حاضر درصدد افزایش این مقدار کود هستیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی بخش کشاورزی گفت: در راستای حمایت از کشاورزان تنوع کودی را به ۱۰ نوع کود رسانده‌ایم و در حال حاضر درصدد افزایش این مقدار کود هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا ولی در نشست خبری اظهار کرد: متاسفانه بین سال‌های ۹۰ و ۹۲ قیمت کود دچار افزایش چشمگیری شد که این اتفاق مشکلات بسیاری را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

وی افزود: مصرف بی‌رویه انواع کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی صحت ندارد. ذکر این نکته ضروری است که کود مورد نیاز بخش کشاورزی از قبیل ازته، فسفاته و پتاس با نظر کارشناسی موسسات تحقیقات آب و خاک کشاورزی تعیین و اعلام می‌شود که طبق مصوبه سال ۹۳،۳ میلیون و ۲۰۰هزار تن کود مورد نیاز این بخش بوده است.

ولی با اشاره به حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی و قراردادی که با بانک مرکزی به امضا رسیده است گفت: این قرارداد با بانک مرکزی و بیمه به منظور دریافت کارت اعتباری برای خرید نهاده‌های کشاورزی به امضا رسیده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در رابطه با ماشین‌آلات بخش کشاورزی اظهار کرد: بخشی از ماشین‌آلات در داخل و بخشی از خارج تامین می‌شود و ما معتقدیم اگر در زمینه مکانیزاسیون متناسب با اقلیم توفیق داشته باشیم به طور حتم شاهد افزایش تولید در داخل نیز خواهیم بود.

وی افزود: هم اکنون ۲۵درصد سم مورد نیاز از داخل و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود.

ولی با تاکید بر اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از مهم‌ترین واردکنندگان کود با رقم‌های بالا است افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی درصدد این هستیم که نیاز کود در بخش کشاورزی را با تولید داخلی تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تاکید کرد: در حال حاضر ۸۲۰هزار کود در انبارهای امانی و وزارت جهاد کشاورزی ذخیره‌سازی شده است و مشکلی در تامین کود وارداتی و تولید داخل نداریم. همچنین تا پایان سال به هیچ عنوان افزایش قیمت در کود نخواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز