خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بسیاری از کالاهای ایرانی نه استاندارد دارند و نه رضایت مشتری

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۸۱۰

تولید باید با منطق و در نظر گرفتن تمامی شرایط به اجرا در آید اما تا به امروز ما همه شرایط را نادیده گرفته‌ایم اما می‌خواهیم تولید داشته باشیم.

یک کار‌شناس اقتصادی گفت: اگر سرمایه‌های کشور به درستی مدیریت شود و به دنبال آن تولید با صرفه اقتصادی و حمایت منافع ملی در دستور کار قرار گیرد می‌توانیم با حداقل‌ها نیز بهترین باشیم.

منصور کمال نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته سیاست‌های غلط از سوی مسئولان سبب شد تا تولیداتی بدون در نظر داشتن صرفه اقتصادی در کشور ایجاد شود، گفت: در این خصوص یک شعر معروف وجود دارد که می‌گوید «خشت اول چون نهد معمار کج - تا ثریا می‌رود دیوار کج» حال حکایت ما نیز این است و برای بهبود و حرکت در مسیر اصلی دولت باید زیر ساخت‌ها را اصلاح کند.

وی ادامه داد: باید به طور کلی بگویم که چه لزومی دارد که ما در تمامی صنایع باید تولید داشته باشیم. تولید باید با منطق و در نظر گرفتن تمامی شرایط به اجرا در آید اما تا به امروز ما همه شرایط را نادیده گرفته‌ایم اما می‌خواهیم تولید داشته باشیم.

به گفته وی امروز کشور‌ها در تمامی بخش‌ها تولید کننده کالا نیستند و براساس همین امر‌‌ همان تعداد کالایی که تولید می‌کنند هم با استاندارد‌های بین المللی همراه است و هم رضایت مشتریان را در بر دارد اما در ایران با حداقل استاندارد‌ها تولید انجام می‌شود و نهایتا مشتریان ایرانی نیز از کالای تولیدی رضایت ندارد.

این کار‌شناس اقتصادی خاطر نشان کرد: اینکه برخی معتقد هستند با در نظر گرفتن فاکتور اشتغال می‌توانیم برنامه‌های خود را در بخش تولید محقق کنیم کاملا اشتباه است چرا که اگر زیر ساخت‌ها‌‌ همان طور که گفتم اصلاح شود نیروی کار در بخش‌های دیگر کارایی بهتری خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز