خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا:

با رایزن بازرگانی دولتی کاری پیش نمی‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۰۳۲

رایزن‌های بازرگانی باید از دل بخش خصوصی باشند و نه کارمند دولت. امروز رایزن‌های بازرگانی تماما کارمندهای دولت هستند و آنان نمی‌توانند برای توسعه بازار اقدامات اساسی انجام دهند.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: رییس دولت در همایش اقتصاد ایران اعلام کرد که اقتصاد با واگذاری به خصولتی‌ها توسعه پیدا نمی‌کند که این خود نشان از دیدگاه روشن حسن روحانی به شرایط کنونی دارد.

جمشید عدالتیان، عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص قوانین موجود در کشور، گفت: دولت به همراه دیگر دستگاه‌ها باید به فکر رفع مشکلاتی باشند که به دلیل قوانین کنونی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: امروز ۳۰ درصد واحد‌های تولیدی در کشور مشغول به فعالیت هستند و این نشانه خوبی برای اقتصاد کشوری همانند ایران نیست. متاسفانه بسیاری از همکاران ما دیگر تمایلی برای حضور در عرصه تولید ندارند و بیان می‌کنند که باید برای ادامه زندگی برنامه دیگری را لحاظ کنند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: دولت باید نقش نظارتی داشته باشد و فعالیت‌های اجرایی و عملیاتی را به بخش خصوصی واقعی واگذار کند اما همانطور که می‌دانیم در دولت قبل اینگونه نشد و در این دولت نیز تا به امروز اقدامات اساسی در این خصوص انجام نشده است. البته باید بگویم که رییس دولت در همایش اقتصاد ایران اعلام کرد که اقتصاد با واگذاری به خصولتی‌ها توسعه پیدا نمی‌کند که این خود نشان از دیدگاه روشن حسن روحانی به شرایط کنونی دارد.

وی سپس به مسئله رایزن‌های بازرگانی اشاره کرد و بیان داشت: رایزن‌های بازرگانی باید از دل بخش خصوصی باشند و نه کارمند دولت. امروز رایزن‌های بازرگانی تماما کارمندهای دولت هستند و آنان نمی‌توانند برای توسعه بازار اقدامات اساسی انجام دهند.

وی سپس با اشاره به کشور‌هایی همانند کره و چین گفت: این دو کشور آسیایی امروز توانسته‌اند نقش قابل توجهی در اقتصاد جهان داشته باشند و ما اگر اصولی حرکت کنیم و با یک مدیریت واحد ما نیز می‌توانیم پس از رفع تحریم‌ها در اقتصاد جهان نقش قابل توجهی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز