خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استانداری البرز:

عدم وجود اطلاعات به روز در استان، مهم‌ترین مانع در تدوین سند آمایش سرزمینی البرز

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۵۱

ساختار کلی سند آمایش سرزمین، در تمامی استان‌ها بر اساس محورهای ابلاغ شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواهد بود و در این زمینه هیچ تفاوتی بین سند آمایش استان ها وجود ندارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه استانداری البرز با تعیین بازه زمانی ۱۰ روزه برای مدیران کل استان، مسئولان دستگاه ها را مکلف ساخت تا هر گونه اطلاعات و نظرات کارشناسی شده را جهت تکمیل و تدوین سندآمایش سرزمینی استان به این معاونت در استانداری ارائه دهند.

به گزارش ایلنا در کرج، ذبیح الله قائمی، در جلسه آمایش سرزمین استان که با محوریت بررسی سند جامع در «بخش محیط زیست و منابع طبیعی» و با حضور مشاوران استاندار، اساتید و اعضای هیئت عملی دانشگاه ها و مدیران کل استان، در استانداری البرز، تشکیل شد، با اشاره به نقش مهم سند آمایش سرزمین در توسعه کلان استان و ضرورت تکمیل هر چه سریعتر این سند جامعه گفت: پس از گذشت ۴ سال از تشکیل استان، در حال حاضر تکمیل طرح مطالعاتی سند آمایش سرزمینی استان جهت برنامه ریزی های آتی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و مدیران دستگاه ها باید با همگرایی، به صورت ضربتی و ویژه پای کار آمده و در نهایی سازی این سند همکاری های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرفصل های این سند، بر اساس مولفه های تعیین شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و تدوین می شود، افزود: ساختار کلی سند آمایش سرزمین در تمامی استان ها بر اساس محورهای ابلاغ شده خواهد بود و در این زمینه هیچ تفاوتی بین سند آمایش استان ها وجود ندارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه استانداری البرز با اشاره به محدودیت زمان در تکمیل این سند، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان را مکلف ساخت تا ظرف مدت ۱۰ روز نظرات خود را در خصوص سندآمایش سرزمین که تا کنون ساختار و شاکله کلی آن تدوین شده است را به معاونت برنامه ریزی و توسعه استان ارائه دهند.

قائمی همچنین با بیان اینکه عدم وجود اطلاعات به روز در استان، مهمترین مانع در تدوین این سند بالادستی بشمار می رود، تصریح کرد: کلیه دستگاه ها در بخش ها و حوزه های مختلف هر گونه اطلاعاتی که در اختیار دارند را هر چه سریعتر به معاونت برنامه ریزی ارائه دهند.

این نشست، با محوریت بررسی و پایش بخش «محیط زیست و منابع طبیعی» استان، در سند آمایش سرزمینی و از منظر شاخص های اقلیمی، اکولوژیکی، طبقه اراضی حفاظتی استان در سه بخش آب، کشت دیم، باغ و درختکاری به تفکیک شهرستان های شش گانه، تراکم شهری، تغییر کاربری اراضی، وضعیت مخاطرات طبیعی، ساختار خاک مناطق، پوشش گیاهی، آلودگی، سکونتگاه های صنعتی و حفاظتی، پتانسیل های گردشگری، نوع زمین و… پس از واکاوی طرح توسط مجری پروژه، مورد بررسی و تحلیل کارشناسان، اساتید و صاحبنظران استان قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز