خبرگزاری کار ایران

دبیر سابق انجمن تجهیزات پزشکی در گفتگو با ایلنا خبر داد:

واردات غیرقانونی پک های جراحی یکبار مصرف از چین

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۸۸

به جز پک های جراحی که به صورت قاچاق وارد شده است، یونیت های دندانپزشکی نیز به صورت غیر قانونی وارد کشور می شود.

دبیر سابق انجمن تجهیزات پزشکی گفت: واردات غیرقانونی پک های جراحی یک بار مصرف از چین در بازار به وفور یافت می شود.

داریوش محمود کلایه، دبیر سابق انجمن تجهیزات پزشکی، درگفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص واردات تجهیزات پزشکی به کشور و چالش های آن، اظهار داشت: تا یک ماه پیش مشکل واردات ترانسفر کردن پول بود که این موضوع پس از مذاکرات بهتر از قبل شده است.

وی تصریح کرد: بیشتر واردات تجهیزات پزشکی از کشور چین و نمایندگی های ایتالیا و آلمان در دوبی صورت می گیرد.

محمود کلایه مهمترین چالش در زمینه واردات تجهیزات پزشکی را قاچاق از چین اعلام کرد و گفت: واردات غیر قانونی تجهیزات پزشکی در بازار به وفور یافت می شود به خصوص پک های جراحی یک بار مصرف که از طریق کانال هایی خاص که در هیچ جا ثبت سفارش نشده از مرزهای جنوبی وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه بهای اجناس قاچاق به مراتب پایین تر از کالاهای ثبت سفارش شده است، افزود: با دور زدن ثبت سفارش هزینه ورود کالاهای قاچاق کمتر است و همین موضوع باعثشده تا واردکنندگان رسمی و تولیدکنندگان ما متضرر شوند.

دبیر سابق انجمن تجهیزات پزشکی افزود: به جز پک های جراحی که به صورت قاچاق وارد می شود یونیت های دندانپزشکی نیز به صورت غیر قانونی وارد کشور می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز