خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

صادرات غیرنفتی گیلان ۱۳ درصد رشد داشته است

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۷۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: صادرات غیرنفتی گیلان ۱۳ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: صادرات غیرنفتی گیلان ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از رشت، منتظری با بیان اینکه ۱۰۰ هزار واحد صنفی با جمعیت تحت اشتغال ۲۰۰ هزار نفر در گیلان فعال هستند، گفت: صادرات غیرنفتی گیلان در هفت ماهه نخست امسال ۸۷۹ هزار تن بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی اعلام کرد: صادرات غیرنفتی گیلان در هفت ماهه اول سال گذشته ۷۸۱ هزار تن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه ارزش صادرات غیرنفتی گیلان نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد منفی داشته است، گفت: رشد منفی این بخش به عللی مانند حجم کالا و ارزش کالاهای صادر شده بر می‌گردد.

وی اضافه کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری واردات به گیلان از یک میلیون تن مدت مشابه سال گذشته به ۱/۲ میلیون تن رسیده و ۲۰ درصد رشد داشته است.

منتظری خاطرنشان کرد: ارزش کالاهای وارد شده به گیلان در نیمه نخست امسال ۶ درصد رشد داشته است.

وی اعلام کرد: هفت هزار و ۶۵۲ تن کالا در قالب صادرات چمدانی از گیلان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان درخصوص کالاهای صادر شده از گیلان به کشورهای هدف، اظهار کرد: محصولات نباتی، خشکبار، صنایع غذایی، مصالح ساختمانی و مواد معدنی عمده محصولات صادراتی گیلان را تشکیل می‌دهند.

وی اذعان کرد: عمده صادرات گیلان به کشورهای روسیه، گرجستان، اکراین، آذربایجان، قزاقستان، کشورهای همسایه و آسیای میانه انجام می‌شود.

منتظری همچنین گفت: چوب، آهن آلات، قطعات ماشین و محصولات شیمیایی نیز عمده محصولات وارداتی گیلان هستند.

وی فقدان انبارهای سردخانه‌ای و صنایع بسته‌بندی، مناسب نبودن بسته‌بندی محصولات صادراتی، هزینه بالای صادرات، واسطه‌گری کشورهای همسایه را از مشکلات صادرات و واردات در گیلان برشمرد و اظهار کرد: فقدان ناوگان حمل و نقل ریلی و کمبود ناوگان حمل و نقل جاده از دیگر مشکلات عرصه صادرات و واردات استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه استان گیلان ۴۰ واحد سردخانه ای دارد، گفت: تعداد انبارهای ذخیره کالا در استان نیز ۱۰۲ انبار با ظرفیت بیش از ۳۰۵ هزار تن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز