خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو و آبزیان در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

عملکرد بانک‌ها مغایر با شعار ارتقاء تولید است / ۳۵۰ میلیون دلار صادرات محصولات شیلاتی

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۳۸

موافقت نامه دامپزشکی بین ایران و روسیه در حال شکل گیری است. امیدواریم تا ۴۰ روز آینده بتوانیم بر اساس این موافقت نامه صادرات میگو را آغاز کنیم.

ارسلان قاسمی در خصوص بازار جدیدی که در روسیه برای تولیدات ایران در زمینه مواد غذایی فراهم شده است، گفت: تصاحب بازار روسیه با امضای تفاهم نامه دامپزشکی بین دو کشور تسهیل می‌یابد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو؛ ماهی و آبزیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: ۵سال است که پیگیر ورود به بازار روسیه هستیم و اشکال کار در این پنج سال این بوده است که موافقت نامه قرنطینه‌ای بین دو کشور وجود نداشت که این امر صادرات میگو را تحت تاثیر قرار داده است.

قاسمی، افزود: اخیرا موافقت نامه دامپزشکی بین دو کشور در حال شکل گیری است که امیدواریم تا ۴۰ روز آینده بتوانیم بر اساس این موافقت نامه صادرات میگو را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه حجم بازار محصولات شیلاتی روسیه بالغ بر ۳ میلیارد است، گفت: کل جمع صادرات محصولات شیلاتی ایران در سال گذشته ۳۵۰ میلیون دلار بوده است، که با افزایش تولید می‌توان از بازار بسیار خوبی که برای محصولات شیلاتی ایران فراهم شده است، استفاده کرد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو؛ ماهی و آبزیان با اشاره به مشکلاتی که تولید کنندگان و صادرکنندگان میگو با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: شرایط تولید نرمال نیست، بخش کشاورزی از جمله شیلات ازدو مشکل اساسی رنج می‌برد، عدم سرمایه گذاری کافی در بخش شیلات و عدم هماهنگی سیستم بانکی با تولید، متاسفانه بانک‌ها بر خلاف شعاری که می‌دهند در جهت تولید گام بر نمی‌دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز