خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنعت و معدن ویتنام:

فصل جدیدی از روابط میان ابران و ویتنام / مبادلات تجاری رو به افزایش است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۳۱

روابط اقتصادی ایران و ویتنام در چهل سال گذشته محدود بوده است و امیدواریم روابط چند جانبه دو کشور را به مرور زمان بسط و توسعه بدهیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنعت و معدن ویتنام گفت: در سال ۲۰۱۳ ویتنام با کشور ایران ۵۸ میلیون دلار صادرات و ۴۶ میلیون دلار واردات داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دوان دوی خوئونگ نایب رئیس اتاق بازرگانی صنعت و معدن ویتنام در نشست خبری که به مناسبت سفر هیات ویتنامی به ایران برای انعقاد قراردادهای اقتصادی بین دو کشور در اتاق ایران برگزار شد، گفت: روابط اقتصادی ایران و ویتنام در چهل سال گذشته محدود بوده است و امیدواریم روابط چند جانبه دو کشور را به مرور زمان بسط و توسعه بدهیم.

وی افزود: کالاهایی که بین دو کشور ردو بدل شده است، شامل برنج، چای، قهوه، سبزیجات، چرم، کفش، محصولات چوبی، کود و کامپیو‌تر بوده است.

وی با تاکید بر ثبات اقتصاد ویتنام افزود: ثبات اقتصادی منجر به توسعه بیشتر به توسعه روابط دو کشور منجر خواهد شد. در نتیجه همراه با تلاش انواع بنگاه‌ها شرایط تجاری در سال ۲۰۱۳ شاهد رشد و توسعه بوده است.

دوان دوی خوئونگ تاکید کرد: مبادلات خارجی رو به افزایش است و ویتنام وارد زمینه‌های جدیدی از روابط به بخش‌های مختلف است و در سال ۲۰۱۵ با پیوستن به FDA می‌تواند فصل جدیدی از روابط دو کشور بگشاید.

وی در پایان گفت: نقش تجاری ایران و ویتنام که امروز سازماندهی شده است برای افزایش توسعه همکاری‌های دو جانبه مهم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز