خبرگزاری کار ایران

چمران در واکنش به لایحه مدیریت شهری؛

طرح مجلس به مراتب خطرناک‌تر از لایحه دولت است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۹۱

طرحی که در مجلس مطرح شده و ۱۳۳ نماینده آن را امضا کرده‌اند به مراتب خطرناک‌تر است زیرا در آن مطرح شده هیات حل اختلاف استان سه نفر را برای شهردار انتخاب خواهند کرد و شورا نیز باید به یکی از آنها رای بدهد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: لایحه‌ها و طرح‌های مطرح شده در مورد مدیریت شهری از سوی نهادهای مختلف حاصل خواب زمستانی ۱۵ ساله شورای عالی استان‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز(سه شنبه) در صدو مین جلسه شورای شهر تهران مهدی چمران رئیس این شورا ضمن گرامیداشت اعیاد گذشته و پیش رو به شانزدهم مهرماه روز جهانی کودک اشاره کرد وگفت: تربیت کودکان همواره از مهمترین برنامه‌های انقلاب اسلامی ایران بوده است.

در ادامه رحمت الله حافظی درمورد تبصره ۱۸ به شهردار تذکر داد وگفت: براساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی شهرداری موظف است لایحه‌ای را در رابطه با این موضوع به شورا ارسال کند در حالی که اکنون در آستانه ورود به مباحثبودجه سال ۹۴ هستیم در حالی که هنوز لایحه‌ای به دست ما نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی جمعیت شهر نشین ۳۰ درصد و جمعیت روستا نشین ۷۰ درصد بوده است، افزود: اکنون این نسبت کاملا برعکس شده که نشان دهنده توسعه نامتوازن درکشوراست.

این عضو شورای شهر در ادامه به موضوع لایحه مدیریت شهری اشاره کرد وگفت: لایحه‌ها و طرح‌های مطرح شده در مورد مدیریت شهری از سوی نهادهای مختلف حاصل خواب زمستانی ۱۵ ساله شورای عالی استان‌ها است، وقتی این شورا هیچ کاری انجام نمی‌دهد هر روز شخصی پیدا می‌شود که به اختیارات شورا تجاوز کند ما از مجلس تقاضا داریم تا فضای لازم را در اختیار شورا قرار دهد.

چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اینگونه صحبت کردن در مورد شورای عالی استان انصاف نیست، توضیح داد: در مورد لایحه مدیریت شهری دو مسئله مطرح است اول اینکه این لایحه را وزارت کشور به هیات دولت فرستاده که در آن علاوه بر مشکلاتی که در قانون شهرداری‌ها وجود دارد عنوان شده که انتخاب شهردار در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر از طریق انتخابات توسط مردم صورت بگیرد در حالی که انتخاب شهردار کاری تخصصی است.

وی افزود: همچنین اگر شورا شهردار را استیضاح و رای به عزل او دهند و تا انتخابات چند سالی مانده باشد دولت شهردار را تعیین می‌کند که این نوعی بازگشت به گذشته است.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: اما طرحی که در مجلس مطرح شده و ۱۳۳ نماینده آن را امضا کرده‌اند به مراتب خطرناک‌تر است زیرا در آن مطرح شده هیات حل اختلاف استان سه نفر را برای شهردار انتخاب خواهندکرد و شورا نیز باید به یکی از آنها رای بدهد و اگر شورا این کار را انجام ندهد خود آن‌ها این اقدام را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: برای تهران نیز هیات حل اختلاف مرکزی این اقدام را انجام خواهد داد. دو سال پیش نیز این طرح در مجلس مطرح شد که ما توانستیم نمایندگان را از بررسی آن منصرف کنیم اما این بار هنوز نتوانسته‌ایم که نظرات خودرا به نمایندگان انتقال دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز