خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

قطع درختان در نقطه‌ای از تهران دارای حکم قضایی بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۸۵۱

متاسفانه در روزهای اخیر نیروهای سازمان‌های دولتی و غیر دولتی در چند نقطه تهران اقدام به قطع درختان کرده‌اند / از مقامات قضایی درخواست شده که این موضوع را پیگیری کنند.

یک عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس پاسخی که شهرداری در رابطه با قطع درختان در برخی باغات تهران داده، فردی که در یک نقطه از تهران اقدام به قطع درختان کرده دارای حکم قضایی بوده است.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به قطع درختان تنومند در برخی باغات تهران به منظور احداثهتل‌های مجلل اظهار داشت: متاسفانه ما در تهران شاهد قطع تعدادی از درختان در باغات مختلف هستیم که این در واقع با تاکید مقام معظم رهبری نسبت به حفظ باغات کشور نیز تناقض دارد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در روزهای اخیر نیروهای سازمان‌های دولتی و غیر دولتی در چند نقطه تهران اقدام به قطع درختان کرده‌اند.

وی افزود: ضمن اعتراض به این اتفاق در صحن علنی شورای شهر به شهرداری هم تذکر داده شد که جلوی این اقدامات هر چه سریع‌تر گرفته شود.

قناعتی با بیان اینکه این پرونده در حال حاضر در شورای شهر مانند سایر پرونده‌هایی که شهرداری رعایت نکرده در دست پیگیری است، خاطرنشان کرد: از مقامات قضایی هم درخواست شده که این موضوع را پیگیری کنند.

این عضو شورای شهر تهران ضمن استقبال از پیگیری مجلس در رابطه با قطع درختان باغات مختلف تهران، تاکید کرد: نیاز تهران به این فضاهای سبز ضروری است چرا که اگر همین مقدار فضای سبزی هم که باقی مانده از بین برود تهران با مشکلات زیست محیطی جدی مواجه خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اعضای مجلس و شورای شهر تهران در قالب کمیسیون‌ها به صورت مشترک این موضوع را پیگیری می‌کنند و چنانچه این مشکل مربوط به مدیریت شهری باشد اعضای شورای شهر با این مساله برخورد خواهند کرد اما چنانچه این مشکل مربوط به مدیریت دولتی باشد نمایندگان مجلس باید با افراد متخلف برخورد کنند.

وی در ادامه به سوال اعضای شورای شهر تهران از شهردار در رابطه با این موضوع اشاره کرد و افزود: شنیده‌های ما حاکی از این است که بر اساس پاسخی که شهرداری در رابطه با این موضوع به اعضا داده فردی که در یک نقطه از تهران اقدام به قطع درختان کرده، دارای حکم قضایی بوده است.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا این فرد وابسته با سازمان دولتی بوده است یا خیر، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

قناعتی افزود: انتظار ما از مسئولین به ویژه مقامات قضایی در هر جایگاهی که هستند این است که به توصیه‌های مقام معظم رهبری تمکین کنند و از صدور مجوزهایی که ناقص دستورات ایشان است اجتناب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز