خبرگزاری کار ایران

فرزند شهید تندگویان:

شنیدن خبر اختلاس رزمنده دفاع مقدس برای ما سخت است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۰۵

برای جامعه ما سخت است که بشنوم برخی از همین رزمندگان دیگر روحیه ایثار و گذشت را ندارند و حتی می‌شنویم که رزمنده هشت سال دفاع مقدس اکنون در کشور اختلاس‌های بزرگ کرده است.

عضو اصلاح طلب شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهید تندگویان همیشه می‌گفت وقتی مسئولان می‌خواهند گزارش عملکرد خود را ارائه بدهند باید با اقداماتی که قرار بود برای مردم انجام بدهند و کارهایی که اجرا کردند، مقایسه کنند تا خودشان را مدیون و بدهکار این مردم بدانند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛محمدمهدیتندگویان در مراسم تجلیل از رزمندگان و ایثارگران شهرداری قزوین با اشاره به اینکه مسئولان در هنگام گزارش عملکرد خودشان، اقدامات امروز خود را با اوایل انقلاب اسلامی و قبل از انقلاب اسلامی مقایسه می‌کنند، بیان کرد: این مقایسه درستی نیست چراکه نظام شاهنشاهی بر محور باطلی بنا شده بود ولی کشور ما براساس ارزش‌های انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شده است.

وی گفت: مسوولان باید در انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز و آینده تلاش کنند و در جمع آوری خاطرات رزمندگان اقدامات موثرتری انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه خاطرات رزمندگان و شهدا باید جمع آوری شود و از طریق فیلم و کتاب به نسل امروز و آینده انتقال داد، افزود: رزمندگان هم باید در کنار مسئولان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بدون اینکه دنبال پاداشی باشند، تلاش کنند.

تندگویان ادامه داد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بدون اینکه منتظر پاداشی باشند، برای خدمت به کشور مبارزه می کردند و این فرهنگ باید نهادینه شود.

وی اظهار کرد: برای جامعه ما سخت است که بشنوم برخی از همین رزمندگان دیگر روحیه ایثار و گذشت را ندارند و حتی می‌شنویم که رزمنده هشت سال دفاع مقدس اکنون در کشور اختلاس‌های بزرگ کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با اقدامات فرهنگی موثر باید فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه حفظ شود و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همچنان مثل گذشته به کشور خدمت کنند.

تندگویان با اظهار گلایه از عملکرد برخی از مسوولان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کوتاهی در این زمینه گفت: بعد از گذشت ۳۰ سال هنوز شهدای هشت سال دفاع مقدس به جوانان به درستی معرفی نشده است و جوانان کمتر با زندگی شهدا و واقعیت های جنگ آشنا هستند.

وی بیان کرد: فرزندان شهدا و رزمندگان باید توانمندی‌های‌شان را به جامعه نشان دهند و با نشان دادن این توانمندی‌ها باید طرز فکر جامعه را نسبت به خانواده‌های ایثارگران تغییر دهند و توانمندهای این فرزندان به استفاده از سهمیه‌ها برچسب زده نشود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: رزمندگان، ایثارگران و فرزندان شاهد و ایثارگر با بهره‌گیری از توانمندی‌های و ارائه طرح‌ها و ایده ها باید فرهنگ هشت سال دفاع مقدس را به جوانان امروز منتقل کنند.

تندگویان تصریح کرد: باید با تولید فیلم و کتاب بیشتر از گذشته از ارزش های هشت سال دفاع مقدس حفظ و پاسداری کرد.

وی گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت مختص هفته دفاع مقدس نیست و باید در طی سال متداوم باشد و در این هفته باید عملکرد سالانه خود را در این زمینه ارائه دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همه کشورهای دنیا از عراق در مبارزه با ایران حمایت می‌کردند، عنوان کرد: رزمندگان اسلام ما در هشت سال دفاع مقدس در برابر همه کشورهای دنیا که مجهز به بهترین امکانات نظامی بودند، ایستادگی کردند و توانستند در این جنگ نابرابر دشمنان را به زانو درآورند.

تندگویان با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان و شهدا در جنگ تحمیلی است، گفت: این یادآوری‌ها تلنگری به ما است تا ما میراث‌دار ارزش‌های دفاع مقدس باشیم و از آنها غفلت نکنیم.

وی بیان کرد: مدیریت شهری هم می‌تواند با اقدامات فرهنگی در ترویج فرهنگ و ایثار در حفظ و پاسداری ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بسیج مدیریت شهری می تواند در زمینه های مختلف فرهنگ سازی کند و باید در مسائل شهری نیز فعال‌تر باشد.

وی بیان کرد: بسیج شهرداری باید در زمینه‌های تفکیک زباله‌ تر از خشک، پرداخت عوارض و… وارد شود و با اقدامات فرهنگی بین شهروندان و مسوولان شهری همدلی و وحدت ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز