خبرگزاری کار ایران

درجلسه علنی امروز شورای شهرتهران مطرح شد؛

آتش‌نشانی دیر به محل حادثه آتش سوزی پامنار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۴۸۲

هیچ قانون و الزامی در رابطه با تعطیلی واحدهای تجاری برای ایجاد شرایط ایمنی وجود ندارد در صورتی که شهرداری می‌تواند ۱۵ درصد سهم ایمن‌سازی را از واحدهای تجاری دریافت و نسبت به این مساله اقدام کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد دنیامالی در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای چهارم با اشاره به افزایش تراکم جمعیتی در محدوده فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: تعداد پروازهای این فرودگاه پس از انقلاب چندین برابر شده که بزرگ‌ترین مشکل آن ایجاد آلودگی صوتی برای ساکنان محدوده است.

وی افزود: همچنین پروازهای نظامی و تست موتورهای هواپیما نیز در این فرودگاه انجام می‌گیرد، بنابراین طرح یک فوریت انتقال این فرودگاه قابل انجام نیست.

دنیامالی تصریح کرد: به دنبال این هستیم، تعداد پرواز‌ها از ساعت ۲۴ تا ۵ بامداد کاهش و تنها پروازهای اضطراری از این فرودگاه صورت بگیرد.

وی د ادامه با ابراز تاسف از آتش‌سوزی روز گذشته بازار در مورد جزییات این حادثه گفت: حریق در تقاطع خیابان پانزده خرداد پس از پامنار به وقوع پیوست و برای اولین بار در ساعت ۵۳:۱۰که به اولین ایستگاه آتش‌نشانی گزارش و ماموران در مدت زمان ۶ دقیقه و ۲۹ ثانیه در محل حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه زمان رسیدن اولین ایستگاه دیر محسوب می‌شود، گفت: علت این موضوع زمان پیک ترافیک و همچنین وجود وانت‌های تخلیه بار، چرخ‌دستی‌‌ها و موتورسیکلت‌های آن محدوده بود ضمن اینکه تراکم جمعیت نیز یکی از چالش‌های موجود در محدوده بازار است.

به گفته دنیامالی سه ایستگاه آتش نشانی درگیر این حادثه شدند که اطفای حریق و امداد رسانی با ۱۵ دستگاه خودروی عملیاتی و ۷۰ نیروی آتش‌نشانی صورت گرفت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند، نه نفر نجات یافته و یک نفر نیز مصدوم بر جای گذاشت.

وی میزان خسارت حریق را حدود یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از هشتاد و پنج واحد تجاری تنها یازده واحد فعال بودند و واحدهای ساختمانی یا اکثرا خالی یا دفتر کاری فروش آهن بوده است که به دلیل بسته بودن، ۹۰ درصد واحد‌ها بازدیدی صورت نگرفته است.

در ادامه معصومه آباد با بیان اینکه یک سوم آتش‌سوزی‌های تهران مربوط به محدوده بازار تهران است، یادآور شد: از طرف سازمان ایمنی و آتش‌نشانی تذکراتی به واحدهای تجاری این محدوده داده می‌شود، ولی اختیاری برای تعطیلی واحد‌ها وجود ندارد.

آباد ادامه داد: هیچ قانون و الزامی در رابطه با تعطیلی واحدهای تجاری برای ایجاد شرایط ایمنی وجود ندارد در صورتی که شهرداری می‌تواند ۱۵ درصد سهم ایمن‌سازی را از واحدهای تجاری دریافت و نسبت به این مساله اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز